ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

"חיילי הנחל החרדי משכנעים חרדים להתגייס"

יוצאים עם מדים לשכונות חרדיות כדי לנהל שיחות רחוב על הגדוד • חיילים חרדים ל'ועדת שקד': חוששים להתקרב הביתה במדים

חיילי הנח"ל החרדי. צילום ארכיון: יעקב נחומי
חיילי הנח"ל החרדי. צילום ארכיון: יעקב נחומי



הוועדה המיוחדת ל'שוויון בנטל' בראשות ח"כ איילת שקד מהבית היהודי ערכה הבוקר (ה) סיור בבסיס חיל האוויר בתל נוף במטרה להכיר מקרוב את אופן שילובם של החיילים החרדים שהתגייסו לצה"ל במגוון התוכניות הייעודיות השונות.

במהלך הביקור ביקשו נציגי צה"ל להדגיש בפני חברי הוועדה את הנכונות שיש בצה"ל לקלוט צעירים חרדים לשורותיו, אם כחלק מהצורך להתמודד עם פערי כוח האדם הקיימים ואם כחלק מתפיסה לאומית.

לדברי הקצינים בסיור, "צה"ל רואה בתהליך שילובם של החרדים מהלך אסטרטגי ראשון במעלה לצורך שימור מודל צבא העם".

נציגי חיל האוויר בסיור ציינו בפני חברי הכנסת כי כבר היום ביכולתו של החיל לקלוט לשורותיו עד פי ארבעה חיילים חרדים, תוך הבטחה כי הזהות החרדי של החרדים לא תפגע, ובמקביל חיילים חילוניים בבסיס לא ידרשו לשנות את אורך חייהם.

עוד עלה במפגש של חברי הכנסת עם חיילים חרדים, כי חלקם הגדול נאלץ היום שלא להתקרב לביתם כשהם לבושים במדי צה"ל, וכי לפני שהם מגיעים לשכונת המגורים שלהם הם פושטים את המדים.

לדברי החיילים, במהלך השנה האחרונה, מאז שהצעת החוק תופסת תאוצה והסיקור התקשורתי הורחב, היחס כלפי החיילים הורע.

לדברי נציגי צה"ל בסיור, מרבית החרדים שמשרתים בחיל האוויר משולבים במערך הטכני וחלקם קיבלו הכשרה ייעודית בקורס טכני יוקרתי באזרחות. כמו כן ישנה קבוצה גדולה של חיילים חרדים המשולבים בחיל האוויר במערך המצ"ה (ציוד מכני הנדסי). מערך זה כמו המערך הטכני מעניק לחיילים הכשרה מקצועית שמאפשרת להם להשתלב עם שחרורם בשוק העבודה עם מקצוע מבוקש ומתגמל.

"הגדוד שבשנה האחרונה היו לו הכי הרבה היתקלויות"

מעבר לחיילים החרדים המשרתים בחיל האוויר נפגשו חברי הכנסת גם עם חיילים מגדוד 'נצח יהודה'. לדברי מפקד הגדוד "החיילים בגדוד מהווים את הדוגמה הטובה ביותר לשילוב בין צבא לאורך חיים חרדי. חיילי הגדוד פועלים מתוך מוטיבציה גבוהה במיוחד. זה הוא הגדוד שבשנה האחרונה היו לו הכי הרבה היתקלויות בצה"ל".

לדברי המג"ד, "גדוד נצח יהודה עושה בכל יום היסטוריה של ממש. חיילי הגדוד נמצאים לילה לילה במצבים של סכנת חיים. עם ישראל מרוויח בפרויקט הזה לדורי דורות".

עוד נחשף במהלך הביקור כי חיילי הגדוד הקרבי 'נצח יהודה' מבצעים מהלכים שונים לצורך עידוד צעירים חרדים להתגייס לגדוד. כך, בין השאר, לעיתים יוצאים מספר חיילים מהגדוד עם מדים, נשקים וג'פ צבאי לשכונות חרדיות בכדי לנהל שיחת רחוב עם קבוצות צעירים חרדים כדי להסביר להם על מהות הגדוד ויתרונותיו.

יו"ר הוועדה ח"כ שקד: "במהלך הסיור הבוקר פגשנו חרדים נפלאים מקהילות שונות שטרם גיוסם לא ידעו אנגלית או מתמטיקה והיום הם בודקי תוכנה. הצבא עושה פעילות אדירה כדי לשלב את החרדים ולא נכון להפריע לו".

ח"כ דב ליפמן מיש עתיד אמר כי הסיור היום הוכיח שלא רק שגיוס החרדים לצה"ל אינו מזיק לחיילים החרדים מבחינת הלכה, אלא שהוא גם מחזק אותם בכך שצה"ל מעניק להם את כל שירותי הדת הנדרשים.
צה''ל נצח יהודה חרדים חיילים ועדת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד