כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סערת החייל בחברון

הומתק עונשו של לוחם גבעתי שהתעמת עם פעיל שמאל

צה"ל הודיע כי מג"ד צבר המליץ למפקדיו לקצר את עונשו של הלוחם מחברון שהתעמת עם פעיל שמאל. וזאת בעקבות נטילת האחריות והחרטה שהביע. מפקד פיקוד הדרום קיבל את המלצת המג"ד, וקיצר את עונשו של הלוחם ל-6 ימים בכלא הצבאי

הומתק עונשו של לוחם גבעתי שהתעמת עם פעיל שמאל
חייל מתעמת עם פעיל שמאל בחברון צילום: רשתות חברתיות

דובר צה''ל הודיע כי: "בעקבות נטילת אחריות וחרטה שהביע לוחם גבעתי מגדוד צבר אשר התבטא באופן שאינו הולם חייל בצה״ל לפני שבוע, המליץ אתמול מפקד הגדוד סגן-אלוף אבירן אלפסי, למפקדיו להמתיק את עונשו בארבעה ימים. היום החליט מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, לאשר ההמתקה".

ביום שישי שעבר התעמת לוחם חטיבת גבעתי עם פעילי שמאל בחברון ואמר לו "עוד מעט בן גביר יעשה פה סדר, אכלתם אותה", מפקד גדוד "צבר" בגבעתי, סגן אלוף אבירן אלפסי, גזר על הלוחם עשרה ימים בכלא הצבאי - ורבים במערכת הפוליטית והצבאית הגיבו להאשמות כלפיו, שהגיעו גם מכיוון פוליטיקאים, ותקפו את העונש.

במכתב ששלח השבוע החייל למפקד חטיבת גבעתי ולאלוף פיקוד המרכז הוא ביקש כי יקלו בעונשו, הודה כי עשה טעות והבהיר כי לא הייתה לו שום כוונה להביע עמדה פוליטית.

הוא סיפר כי: "אחד מהם צעק עליי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר. לא רציתי להגיד שום דבר פוליטי ולא רציתי להתנהג בצורה שלא מתאימה לחייל. עניתי לו באותה שפה שהוא השתמש. הוא אמר שאני חייל של בן גביר, אז אמרתי לו שאם אני חייל שלו אז שהוא יעשה כאן סדר", נימק החייל את מה שאמר. "הסברתי גם למג"ד שלא התכוונתי בשום אופן להגיד משהו פוליטי על בן גביר או לנקוט עמדה, אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל או לעשות עבירה ואני מוצא את עצמי הולך לכלא. אני מבין שדיברתי בצורה שלא הייתי צריך לדבר, גם אם עשיתי את זה בלי כוונה. הייתי מאוד לחוץ באירוע ואני רק מבקש התחשבות בלחץ ובכל מה שהיה שם באירוע שנמשך לא מעט זמן".

"אני מבקש סליחה. הבנתי את הטעות שלי. אני לא אגיד דברים כאלה שוב בשום אופן. החלום שלי היה להיות לוחם. אני מאמין במה שאני עושה ואני רוצה להמשיך להיות לוחם. יש לי המון מוטיבציה לשרת. לכן אני פונה אליך המפקד, ומבקש לזכות אותי, או לפחות להקל בעונש", כתב החייל.

והיום הודיע דובר צה''ל כי התנצלות החייל התקבלה והוא ירצה רק ששה ימי מחבוש ולא עשרה ימים.

חייל גבעתי מפגיני שמאל עונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד