ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
לאחר מחלה הקשה

השקדן המופלא הלך לעולמו בגיל 62

לאחר שהיה מזוכך ביסורים הלך לעולמו הרב הגאון רבי דוד יגן זצ"ל, תלמיד חכם עצום ושקדן מופלא שכל ימיו שקד על תלמודו ונפטר מהמחלה הנוראה שקיננה בגופו במשך חמש וחצי שנים. ביום רביעי הוא הובא למנוחות בירושלים 

השקדן המופלא הלך לעולמו בגיל 62
הרב דוד יגן זצ"ל צילום: יעקב כהן

ברוך דיין האמת: השבוע הלך לעולמו הגאון רבי דוד יגן זצ"ל, בעל מחבר הספר 'נגינת דוד' שהלך לעולמו לאחר שחלה במחלה הקשה והנוראה והוא בן 62 בפטירתו. 

הגר"ד יגן זצ"ל נולד בכ"ט תמוז תש"כ כבן זקונים לאביו הרב יעקב יגן זצ"ל ואמו מרת רחל ע"ה שזכו לגדל דור לתפארת עם ישראל מזכי הרבים ומרביצי תורה מוכרים.

ר' דוד היה נקרא בפי כל מכריו מתמיד עצום ושקדן מופלא, במשפחת יגן היה נקרא 'המזוזה של המשפחה', לצד שקדנותו בתורה חי כל ימיו בצניעות ובצמצום ויגע והתמיד בתורה, שייף עייל שייך נפיק ולא פסיק פומיה מגירסה.

כל מקום ואירוע שהיה מגיע והיו מכבדים אותו בדברים היה כמעיין המתגבר ומלא בחידושים בכל תחום בתורה. אחד ממכריו סיפר ל'בחדרי חרדים': "לא היה מקום שהיו שאולים אותו ולא היה לי לפחות כמה ביאורים בסוגיה ברש"י, חידושים על התורה היה נשלף לו בלי לחשוב ומרוב שהיה חי כל הזמן רק את התורה".

לפני חמש וחצי שנים הוא קיבל את הבשורה שהכאבים שסבל בחודשיים האחרונים כתוצאה מהגידול שנתגלה לו, ר' דוד הלך לבדיקות רק בבין הזמנים אב לפני 5 וחצי שנים כי לא הסכים לבטל שום קביעות בלימות התורה גם בשנים שחלה לא הפסיק להתמיד בלימודו בכוללים ולקום מוקדם בכל יום.

היה משכים ומעריב לבתי כנסיות ובתי מדרשות, בכל בוקר היה לו מנין קבוע לתפילה בשעה 6:10 ור' דוד היה פותח את בית הכנסת, ואז שב לכמה דקות לביתו, רעייתו שתחי' הייתה מכינה לו פרוסות לחם לכל היום. ובשעה 8 וחצי כל יום בוקר כבר היה בכולל עד אחרי כולל ערב והיה חוזר אחרי השעה 22:00 בכל לילה.

אהב את התורה שהייתה משוש חייו, ישב ולמד בבית המדרש כולל 'מטה משה' של הגאון רבי משה טוויל, חיבר את הספר 'נגינת דוד' 

זכה לגדל בנים ובנות יר"ש, הותיר אחריו את רעייתו מרת חנה שתחי' שעמדה לימינו במסירות, בתו של הצדיק הרב דוד זיאת מבני ברק, למגינת לב שניים מבנותיו הצעירות לא זכה להוביל לחופה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

לתרומה עבור המשפחה לחצו כאן>>>>

הרב יגן הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד