כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
דרך השלום

ביידן מוכן לפגוש את פוטין כדי לסיים את מלחמת רוסיה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אומר שהוא יהיה מוכן לפגוש את ולדימיר פוטין "אם אכן יש אינטרס שהוא יחליט שהוא מחפש דרך לסיים את המלחמה". בתגובה הודיע הקרמלין שהנשיא פוטין נשאר פתוח לשיחות שמטרתן "להבטיח את האינטרסים שלנו"

ביידן מוכן לפגוש את פוטין כדי לסיים את מלחמת רוסיה
ביידן ומקרון בבית הלבן צילום: הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר שהוא יהיה מוכן לפגוש את מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין "אם אכן יש אינטרס שהוא יחליט שהוא מחפש דרך לסיים את המלחמה". ביידן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים לצד נשיא צרפת עמנואל מקרון שמבקר בבית הלבן, הוא הדגיש כי פוטין עדיין לא עשה זאת. השניים הדגישו כי ימשיכו לעמוד נגד מלחמת רוסיה.

בתגובה נמסר מהקרמלין שהנשיא פוטין נשאר פתוח לשיחות שמטרתן "להבטיח את האינטרסים שלנו". עם זאת, הדובר דמיטרי פסקוב אמר לכתבים שמוסקבה בהחלט לא מוכנה לקבל את תנאי ארה"ב: "מה הנשיא ביידן אמר בעצם? הוא אמר שמשא ומתן אפשרי רק לאחר שפוטין יעזוב את אוקראינה".

זה סיבך את האפשרות אחר בסיס לשיחות, לדבריו, כי ארה"ב לא הכירה ב"שטחים חדשים" באוקראינה, שרוסיה טענה שלא כחוק שהם שלה בסוף ספטמבר. הנשיא מקרון הבהיר כי סיכם עם ביידן שהם לעולם לא ידרשו באוקראינים לעשות פשרה "שלא תהיה מקובלת עליהם".

שר החוץ האיטלקי, אנטוניו טאג'אני, אמר היום שהגיע הזמן לפעול למען שלום צודק לאוקראינה, אבל זה חייב להגיע דרך עצמאות של קייב ולא כניעתה. "הקרמלין חייב כעת לתת אותות קונקרטיים במקום להפציץ את האוכלוסייה", אמר לעיתון "לה רפובליקה".

בינתיים, בביקור באוקראינה, הארכיבישוף מקנטרברי, ג'סטין וולבי, אמר שלא יכול להיות שלום עד שרוסיה תפסיק לשקר לגבי מה שהיא עושה באוקראינה.

בנאום בבוצ'ה, שם מואשמים חיילים רוסים בביצוע פשעי מלחמה בטבח של מאות אזרחים, הוא אמר: "לא יכולה להיות דרך להתקדם על סמך שקרים. היו כאן מעשי זוועה".

הבית הלבן מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ג'ו ביידן עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד