כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כללו עיני חיות

שתי השגרירויות קיבלו מעטפות ממולכדות

שגרירויות ארה"ב ואוקראינה בספרד קיבלו מעטפות נפץ. אחת משש החבילות המכילות "חומר פירוטכני" נשלחה גם ללשכת ראש הממשלה במדריד, מה שגרם לרשויות להגביר את האבטחה

שתי השגרירויות קיבלו מעטפות ממולכדות
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

גורמים רשמיים בספרד הגבירו את אמצעי האבטחה בקונסוליות ובמבני מינהל ציבוריים במדינה לאחר שלפחות שש פצצות במכתבים נשלחו בדואר למספר משרדים, כולל אלה של ראש הממשלה פדרו סאנצ'ס ושגרירויות אמריקה ואוקראינה.

מעטפה שנשלחה בדואר רגיל למשרדו של מר סאנצ'ז יורטה על ידי שירותי הביטחון ב-24 בנובמבר מכיוון שנראה שהיא מכילה "חומר פירוטכני", כך מסר משרד הפנים הספרדי.

זה מתרחש לאחר שהמשטרה במדריד הודיעה כי היא חוקרת מכתב ממולכד שנמסר לשגרירות אוקראינה שהתפוצצה ביום רביעי ופצעה את אצבעו של עובד שבדק אותה.

מאז אותרו שלוש פצצות מכתבים נוספות המכילות חומר דומה, אמר רפאל פרז, מזכיר ביטחון המדינה של ספרד, במסיבת עיתונאים במדריד ביום חמישי. "אמצעי ההגנה עבדו, למעט במקרה של שגרירות אוקראינה, ונמנעו פציעות", אמר פרז במהלך תדרוך לעיתונאים.

המזכיר פרז לא הצביע על מניע ספציפי, אך אמר שבית המשפט הלאומי בספרד חוקר את התקריות כפעולות טרור אפשריות וקרא ל"זהירות". לאחר מסיבת העיתונאים אמר דובר משרד הפנים כי מכתב ממולכד נוסף נשלח לשגרירות ארה"ב במדריד וכי היא פוצצה בבטחה.

שגרירות ארה"ב אישרה כי התקבלה שם חבילה חשודה וכי הם מודעים לדיווחים על חבילות אחרות שנשלחו למקומות אחרים בספרד. "אנו מודים לרשויות אכיפת החוק הספרדיות על עזרתן במהלך המצב הזה", נאמר בהצהרה מהשגרירות.

בוסף מספר שגרירויות אוקראינה בחו"ל קיבלו "חבילות עקובות מדם" המכילות עיניים של בעלי חיים, כך מסר משרד החוץ ביום שישי, לאחר שסדרה של פצצות נשלחו לכתובות בספרד כולל שגרירות אוקראינה במדריד.

החבילות, ספוגות בנוזל בעל צבע וריח מיוחדים, נשלחו לשגרירויות בהונגריה, הולנד, פולין, קרואטיה ואיטליה, לקונסוליות כלליות בנאפולי וקרקוב, ולקונסוליה בברנו, כך אמר הדובר אולג ניקולנקו.

"אנחנו לומדים את המשמעות של ההודעה הזו", כתב ניקולנקו בהצהרה בפייסבוק, והוסיף כי שר החוץ דמיטרו קולבה הורה להציב את כל השגרירויות והקונסוליות הנוגעות בדבר תחת אבטחה מוגברת.

מקור בשגרירות ברומא אמר לרויטרס כי צואה הושארה מול הדלת.

ההצהרה המלאה

שגרירויות וקונסוליות של אוקראינה ממשיכות לקבל איומים.

לאחר מתקפת הטרור בספרד, הגיעו חבילות עקובות מדם לשגרירויות בהונגריה, הולנד, פולין, קרואטיה, איטליה, אוסטריה, הקונסוליות הכלליות בנאפולי וקרקוב והקונסוליה בברנו. האריזות הכילו עיניים של בעלי חיים. האריזות עצמן היו מלאים בנוזל והיה להם ריח. אנו לומדים את המשמעות של הודעה זו. הכניסה למעון השגריר בוותיקן הושחתה.

השגרירות בארה"ב קיבלה מכתב עם צילום של מאמר ביקורתי על אוקראינה, אבל כמו רוב המעטפות האחרות, מכתב זה הגיע במקביל עם אחרים משטחה של מדינה אחת באירופה.

"יש לנו סיבה להאמין שמתקיים מסע טרור והפחדה מתוכנן היטב על שגרירויות וקונסוליות אוקראינים. הם לא מצליחים לעצור את אוקראינה בחזית הדיפלומטית, הם מנסים להפחיד אותנו. עם זאת, אני יכול לומר מיד שהניסיונות הללו חסרי תועלת. נמשיך לפעול ביעילות לניצחון אוקראינה", הדגיש שר החוץ דמיטרו קולבה.

דיפלומטים אוקראינים ימשיכו לעבוד בהצלחה על חיזוק יכולות ההגנה של אוקראינה ואספקת ציוד ואנרגיה הדרוש כדי לשרוד את החורף.

הצד האוקראיני משתף פעולה עם אנשי אכיפת החוק של מדינות זרות כדי לחקור את כל מקרי האיומים, לזהות את המעורבים ולהעמידם לדין.

בהוראת שר החוץ דמיטרו קולבה, כל השגרירויות והקונסוליות של אוקראינה הושמו תחת אמצעי אבטחה מוגברים.

אנו קוראים לממשלות זרות להבטיח הגנה מרבית על מוסדות דיפלומטיים אוקראינים בהתאם לאמנת וינה ליחסים דיפלומטיים.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה שגרירויות ולדימיר פוטין מעטפת נפץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד