כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפתעה בקרב

המורדים הסורים לא ידעו שהרגו את מנהיג דאעש

פעילי אופוזיציה סוריים וכלי תקשורת ממלכתיים לא ידעו שהאדם שחיסלו הוא מנהיג דאעש. המבצע נמשך יומיים והחל ב-14 באוקטובר, יום לאחר תקיפת חיילים בדמשק, בהתקפה של המורדים נהרגו 18 חיילים סורים ולפחות 27 נוספים נפצעו

המורדים הסורים לא ידעו שהרגו את מנהיג דאעש
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

כאשר מורדים סורים תקפו מקום מסתור באמצע אוקטובר בכפר ג'אסם שבדרום סוריה, לא היה להם מושג שהמפקד שנהרג במבצע הוא ראש ארגון דאעש, מנהיג המדינה האסלאמית. פעילי אופוזיציה סוריים וכלי תקשורת ממלכתיים לא ידעו ככל הנראה שהאדם שנהרג הוא מנהיג דאעש אבו אל-חסן אל-האשימי אל-קורישי וזיהו אותו כאבו עבדול-רחמן אל-עיראקי, כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.

המבצע נמשך יומיים והחל ב-14 באוקטובר, יום לאחר תקיפת אוטובוס בפרבר של הבירה דמשק. בהתקפה זו נהרגו 18 חיילים סורים ולפחות 27 נוספים נפצעו. כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה דיווחו אז כי הרשויות קיבלו מידע כי לאנשי דאעש יש מקומות מסתור בשכונות הצפוניות של ג'אסם, כ-60 קילומטרים דרומית לדמשק. למבצע צורפו כוחות של המורדים לשעבר שהתפייסו עם הממשלה ב-2018 והורשו להישאר ולשמור על נשקם במחוז דרעא הדרומי, ויחד הם החלו במבצע נגד אנשי דאעש.

באמצע הלחימה, מפקד דאעש העיראקי המכונה אבו עבדול-רחמן אל-עיראקי, גרם למשפחתו להימלט מהבית בו שהה ולאחר שהם יצאו והוא היה מוקף לחלוטין, האזרח העיראקי התפוצץ עם חגורת נפץ. בבית סמוך, מורדים כיתרו ופוצצו את המחבוא של שני חמושים נוספים של דאעש, לבנוני וסורי, והרגו את שניהם.

לפי סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה SANA, שלושה מורדים נהרגו ושבעה נוספים נפצעו בקרב בג'אסם שנמשך מהשעות המאוחרות של 14 באוקטובר ועד למחרת. במהלך הלחימה, כוחות סורים הטילו עוצר על הכפר. המבצע לא זכה אז לתשומת לב רבה מחוץ לסוריה, אך ביום רביעי, דובר דאעש פרסם כי מנהיג הארגון נהרג בקרב לאחרונה מבלי למסור פרטים נוספים.

"הופתענו מכך שהאדם שנהרג היה מנהיג דאעש", אמר אחמד אל-מסאלמה, אל-מסאלמה הוא פעיל אופוזיציה מדרעא שמתגורר כעת בירדן אך ממשיך להיות בקשר עם המורדים בבית. הוא הוסיף כי המידע שהיה בידיהם באותה עת הוא שהאדם שנהרג הוא אבו עבדול-רחמן אל-עיראקי, שלפי החשד הוא מפקד דאעש בדרום סוריה.

שעות לאחר ההודעה של דאעש, אישר אמר צבא ארה"ב שאל-קורישי נהרג באמצע אוקטובר והוסיף כי המבצע נוהל על ידי מורדים סורים בדרעא.

סוריה דאעש ארה''ב מורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד