כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
סילף את האירוע

שליח האו"ם הרגיז את ישראל עם ציוץ שקרי

שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד גינה את הרג הפלסטיני שביצע את הפיגוע בחווארה אתמול וכתב: "קורא לחקור תקריות כאלה באופן מלא ומיידי". בכירים בישראל זועמים על הציוץ של שליח האו"ם למזרח התיכון: "מוטה ולא משקף את המציאות בשטח"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד צייץ בתגובה לפיגוע בחווארה ביום שישי בכניסת שבת, כי הוא "מזועזע מהריגתו של הפלסטיני, במהלך התכתשות עם חייל ישראלי ליד חווארה בגדה המערבית". הציוץ הוא שקרי מכיוון שהמחבל דקר שוטר מג"ב, וכולם יודעים שזה מחבל פלסטיני שפצע שוטר, בישראל לא הבינו מה הוא רוצה.

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון הגיב ותקף: "התגובה הזו היא עיוות מוחלט של המציאות, האירוע פיגוע טרור, במהלכו נדקר שוטר ישראלי בפניו וחייו של שוטר נוסף היו בסכנה ולכן הוא ירה במי שרצה לפגוע בו. זו לא 'התכתשות', זה פיגוע טרור".

בכירים בישראל זועמים על הציוץ של שליח האו"ם למזרח התיכון וכינו אותו "מוטה ולא משקף את המציאות בשטח". בישראל שוקלים אם לנקוט בצעדים בתגובה לדבריו של וונסלנד. כך דווח ב'כאן חדשות'.

כזכור, מחבל פלסטיני ביצע ביום שישי, סמוך לכניסת השבת, פיגוע דקירה בכפר חווארה שבשומרון. המחבל, כך עולה מתחקיר ראשוני, החל את הפיגוע בניסיון לחטוף רכב מקצין צה"ל - שירה לעברו. בהמשך דקר לוחם וניסה לחטוף נשק מקצין - אך נורה למוות. המחבל דקר את אחד השוטרים שסיירו באזור, מפקד הפלוגה שנכח הסתער לעבר המחבל ולאחר מאבק שבמסגרתו מנסה המחבל לחטוף את נשקו הוא מנטרל אותו בירי, המחבל מת במקום.

 

חווארה פיגוע דקירה שוטר מג"ב או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד