כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"ניסה לעקוף את הסנקציות"

דיווח: האוליגרך היהודי-רוסי שמקורב לפוטין נעצר בבריטניה

האוליגרך היהודי-רוסי, מיכאיל פרידמן, נעצר בסוף השבוע בבריטניה בחשד להלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע | פרידמן ששוויו מוערך בכ-15 מיליארד דולר נאבק מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה בסנקציות קשות והוא מתקשה למכור ולהשתמש בהונו הרב

דיווח: האוליגרך היהודי-רוסי שמקורב לפוטין נעצר בבריטניה
מיכאיל פרידמן צילום: צילום מסך

סוכנות הלאומית למלחמה בפשיעה בבריטניה הודיעה היום (שבת) כי עצרה בלונדון "איש עסקים רוסי עשיר" בחשד להלבנת כספים ולעבירות נוספות, כחלק מהמאבק נגד האוליגרכים הרוסים. בבריטניה לא פורסם שמו של אותו עצור - שבינתיים שוחרר בערבות - אבל גורמים המקורבים לאותו מיליארדר מסרו לתקשורת הרוסית כי מדובר במיכאיל פרידמן, כך על פי הפרסום הערב של איתמר אייכנר ב'ynet'.

פרידמן הוא איש עסקים יהודי-רוסי המחזיק גם באזרחות ישראלית. הונו מוערך לפי 'פורבס' בכ-15 מיליארד דולר, והוא אחד ממייסדי תאגיד "אלפא גרופ" הכולל בנקים, חברת נפט, רשת מרכולים, חברות תקשורת ועוד. "אני בסדר, אני פוגש חברים בסוף השבוע", אמר פרידמן בן ה-58 ל"פורבס" ברוסית, לאחר מעצרו.

המעצר אירע באחוזה "בשווי מיליוני ליש"טים". לפי ההודעה הבריטית, האוליגרך נעצר בחשד להלבנת הון, קשירת קשר להונאת משרד הפנים וקשירת קשר לביצוע פשע. מלבדו נעצר גם בן 35 בעת שיצא מהמקום כשהוא נושא תיק ובו אלפי ליש"טים. פרידמן והעצורים הנוספים שוחררו לאחר תשלום ערבות.

בסוכנות הבינלאומית למלחמה בפשיעה אמרו כי יותר מ-50 שוטרים השייכים לכוח המאבק בשחיתות השלטונית היו מעורבים בפעולה באחוזת המיליארדר, משם הוחרמו בתום חיפוש התקנים דיגיטליים וכמות משמעותית של כסף. ראש הסוכנות, גרהאם ביגר, אמר שלכוח המאבק שהוקם השנה כדי להתמודד עם הניסיונות להתחמק מהסנקציות שהוטלו בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה הייתה השפעה משמעותית על הפעילות העבריינית של האוליגרכים. "נמשיך להשתמש בכוח שלנו ובכל הטקטיקות האפשריות כדי לסכל את האיום", אמר.

פרידמן, שבאיחוד האירופי אמרו השנה כי הוא נמנה על המעגל הקרוב לפוטין, הוא גם המייסד והמממן המרכזי של הקרן הפילנתרופית ג'נסיס, שתומכת בחיזוק הזהות היהודית של יהודים דוברי רוסית ברחבי העולם - והיא גם המחלקת והמממנת של פרס בראשית היוקרתי שנחשב לפרס הנובל היהודי וניתן לאישים ידועי שם. האוליגרך התלווה ב-2012 לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקורו בישראל, והיה מאלה שמימנו את האנדרטה לזכר ניצחון הצבא האדום על הנאצים – אנדרטה שפוטין חנך באותו ביקור בנתניה.

אוליגרך סנקציות כלכליות מלחמת אוקראינה רוסיה מיכאיל פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד