כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גרסת מג"ב מול

הביך את קציני מג"ב? בן גביר VS יוסי יהושוע

עימות לילי בין הפרשן הצבאי הבכיר לשר לביטחון לאומי המיועד על רקע שיחה של האחרון עם קצין מג"ב שחיסל מחבל בחווארה ומנע פיגוע מתגלגל | לטענת הפרשן, בן גביר הביך את מפקדי מג"ב כשלא תיאם עמם את השיחה. בן גביר טוען שהכל נעשה בתיאום

הביך את קציני מג"ב? בן גביר VS יוסי יהושוע
יוסי יהושע צילום: מתוך הטוויטר שלו

השר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר שוחח טלפונית עם קצין מג"ב שסיכל פיגוע בחווארה בחיסול המחבל ולצד זאת פרסם הודעת גיבוי בקצין.

לדברי הפרשן הצבאי של 'ידיעות אחרונות' יוסי יהושוע, "הוא פעל בניגוד לנהלים המקובלים ולא פנה למפקד מג"ב או למפקד מרחב, כדי לקבל אישור, והעמיד את שרשרת הפיקוד במבוכה". כך כתב בחשבון הטוויטר.

בן גביר הגיב לו ותקף: "מה שחשוב הוא לא הנהלים המקובלים, אלא לתת גיבוי ללוחמים שלנו - שזה עמר בר לב לא טרח לעשות. אגב - חבל שלא בדקת לפני, היית מגלה שהשיחה שלי נעשתה בתיאום עם כל הגורמים הרלוונטיים, ואף אחד לא נעמד בשום מבוכה. להפך, כולם שמחים שסוף סוף נותנים להם גב".

בתגובה טען יוסי יהושוע כי "ממג"ב נמסר באופן רשמי שזה נעשה ללא תיאום עם מפקד מג"ב ומפקד המרחב. הם הקצינים הרלבנטיים למתן האישור לדבר עם הקצין. יכול להיות שאתה בקשר עם קצינים בכירים לפני שנכנסת לתפקיד? עוד יעכבו להם קידום על זה אתה ואני מכירים אחד כזה שלא קודם בצבא…".

לצד זאת הזכיר הפרשן כי "יש קצין שדיבר עם שר בכיר בקבינט וקידומו עוכב, והשר הפך לימים לרוה"מ". כשהוא מתכוון למפקד אוגדת 98 המובחרת, תא"ל עופר וינטר ששוחח עם נפתלי בנט וננזף על כך.

"אל תדאג יוסי... לא אעכב קידום של אף אחד בגלל רצון לתת גב ללוחמים. אתה יכול לישון בשקט". סיכם בן גביר בתגובה.

יוסי יהושוע איתמר בן גביר שוטר מג"ב משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד