א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הציע פתרון לממלכה

חסיד הוזמן להרצות מול צמרת הממשל הסעודי על משבר המים

חסיד חב"ד, המכהן כנשיא חברה המפתחת מכשירים המייצרים מים מאוויר, הוזמן לריאד להרצות בוועידה שבה השתתפו אלפי אנשים, ובראשם שרים ואנשי ממשל סעודיים. "הסתובבתי שם בכל ימי הוועידה בכיפה ובמראה יהודי בלי כל חשש, לא הבחנתי בשום עוינות"

חסיד הוזמן להרצות מול צמרת הממשל הסעודי על משבר המים
יהודה קפלון עם ידידים בסעודיה צילום: באדיבות המצלם

יהודה קפלון, חסיד חב"ד, מכהן כנשיא חברת 'RussKap Water' שמפתחת מכשירים המייצרים מים מאוויר, הוא הוזמן לריאד בירת סעודיה להרצות בוועידה שבה השתתפו אלפים, ובראשם שרים ואנשי ממשל סעודיים, בראיון לחיים גיל במגזין 'כפר חב"ד' הוא מדבר על הפרוייקט הגדול שהוא עומד בראשו.

 יהודה קפלון סיפר: "התחלתי את הנאום שלי עם כוס מים שעליה בירכתי 'שהכול' ואז הזכרתי להם את אברהם אבינו שהמוסלמים קוראים לו איברהים ועמים אחרים קוראים לו אייברהם. אבל הוא אבא של כולנו ועל זה אין ויכוח, אמרתי. הוספתי שאברהם אבינו חיפש איך להפוך את העולם למקום טוב יותר עבור כולם. כשחפר בארות הוא חפר כדי שיהיו לאנשים מים. כשהכניס אורחים הוא אמר 'יוקח נא מעט מים'. הוא לא בדק מיהו עובר האורח. הוא היה אנושי. אנחנו צריכים כולנו לפעול בדרכו של אברהם אבינו ולהפוך את העולם למקום טוב יותר עבור כולם".

מר אד (אדוארד) רוסו ושותפו יהודה קפלון מנהלים את אחת החברות החדשניות והמעניינות ביותר באחד התחומים האקוטיים ביותר לתושבי כדור הארץ במאה הקרובה – מים! הם מחזיקים בחברת 'RussKap Water' שמפתחת מכשירים שמייצרים מים מאוויר. קפלון הוא נשיא החברה ורוסו הוא המנכ"ל.

על היחס לדת היהודית סיפר: "הם יצאו מגדרם כדי להנעים את שהותי במקום. בראש ובראשונה אישרו לי להכניס אוכל כשר לארבעת הימים של הוועידה. כל מה שביקשתי להכניס הם אישרו מייד. נוסף על כך, הסתובבתי שם בכל ימי הוועידה בכיפה ובמראה יהודי בלי כל חשש. לא הבחנתי בשום עוינות אלא להפך. ויתרה מזה, הם מאוד מכבדים את הדת ולכן הקפידו מאוד לאפשר לי להתפלל ולברך, ובאחת הפגישות שנפלה בדיוק על זמן מנחה, הם חיכו בסבלנות עד שאסיים מנחה בחדר שהקצו לי לשם כך".

את המכונות של החברה שלו עדיין אי אפשר לשכור, אבל בקרוב, כך הוא מבטיח, החברה שלו, בשונה מחברות אחרות בעולם, תאפשר לכל אדם לשכור מכשיר כזה במחיר שווה לכל נפש – מאה דולר לחודש בלבד. מאחר שמכונה יכולה לייצר קרוב לארבעים ליטר ביום, מדובר ביותר מאלף ליטר בחודש תמורת מאה דולר בלבד.

חשוב לו מאוד להבהיר שכל אחד, כל חסיד של הרבי מחב"ד, הוא שליח בכל תחנה בחייו. "הרבי פעל בכל נקודה בעולם. התפקיד שלנו הוא לעשות טוב ליהודי אחר ולא משנה אם הוא חב"דניק או לא. ובכלל לעשות טוב יותר בעולם. הנה אני, כשאנשים רואים שיש חברה שנותנת פתרון למחסור במים ובראשה עומד יהודי שומר תורה ומצוות שלא מפחד לנסוע לכל מקום כדי לעזור ולהציע את הפתרונות שיביאו שלום, שימנעו מלחמה, הם מעריכים את זה. אבל האמת היא שההערכה הזאת היא לא שלי. היא של הרבי שלימד אותנו מאז שהייתי ילד קטן שכל אחד יכול להיות שליח שלו לשנות את העולם".

 

 

סעודיה חב"ד מערכות טיהור מים ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד