י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
אכזריות של המשטר

האיראנים הרסו את הבית של משפחת המטפסת

מטפסת סלעים איראנית עלתה לכותרות באוקטובר לאחר שהופיעה בתחרות בינלאומית בדרום קוריאה ללא חיג'אב, מהלך שנתפס בעיני רבים כמחווה של תמיכה בהפגנות נגד הממשלה שסחפו את איראן במשך שבועות. האיראנים כנקמה הרסו את בית המשפחה שלה

האיראנים הרסו את הבית של משפחת המטפסת
הריסות הבית צילום: צילום מסך

מטפסת הסלעים האיראנית אלנז רקאבי הופיעה בתחרות בינלאומית בדרום קוריאה ללא חיג'אב, מהלך שנתפס בעיני רבים כתמיכה בהפגנות נגד המשטר האיראני שסחפו את איראן בשבועות האחרונים. אלנז בת ה-33 נמצאת במעצר בית. היא התנצלה על הפרת חוק החיג'אב המחייבת של איראן, ואמרה שהמהלך היה לא מכוון. לא ברור אם דבריה נאמרו בכפייה.

הסיפור התפתח כשההפגנות השתוללו ברחבי איראן על מותה של מחסה אמיני בת 22 במעצר של משטרת המוסר, וגרמו לדיכוי ההפגנות עקוב מדם של כוחות המשטר. תומכיה הביעו דאגה לגבי שלומה של אלנז באיראן, שם הרשויות הטרידו את משפחת רקאבי מאז התחרות ב-16 באוקטובר.

על פי דיווחים בתקשורת האיראנית, המשטרה הרסה את הווילה המשפחתית במחוז זנג'אן שבצפון מערב איראן. אחיה של אלנז, דאבוד, פרסם ברשתות החברתיות תמונה של הבית ההרוס ושאל "איפה אתה, צדק?" "כל מה שהחיים נותנים לנו, אנחנו מקבלים אותו, בין אם זה צער, אושר, מרירות או רעל", כתב. המטפסת גם נאלצה לשלם 5,000 דולר קנס.

אלנז נמצאת במעצר בית בבית אביה בזנג'אן, ונמנע ממנה להיפגש באופן חופשי עם ספורטאים אחרים, להתראיין או להשתמש בטלפון הסלולרי שלה. הוועד האולימפי הלאומי ושר הספורט אמרו לאלנז כי "האדמה של משפחתה תוחרם אם היא תעזוב את המדינה, תתראיין לתקשורת או תתחיל בפעילויות רגישות בחשבונות ברשתות החברתיות", אמר מקור לאתר iranWire, והוסיף כי רכוש המשפחה שווה $300,000 סכום עתק במושגים של איראן.

לפני היציאה לסיאול, רקאבי נדרשה למסור צ'ק של 35,000 דולר ולהעניק ייפוי כוח מלא למשטר של איראן למכור את רכוש משפחתה אם לא תחזור.

איראן דרום קוריאה סלעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד