כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"מערערת יציבות"

ארה"ב תפסה 1.1 מיליון כדורים של תחמושת במפרץ עומאן

כוחות הצי האמריקני במזרח התיכון עצרו ספינת דייג שהבריחה יותר מ-50 טון של כדורי תחמושת, חומרי נפץ לרקטות במפרץ עומאן לאורך נתיב ימי מאיראן לתימן. אספקת נשק למורדים החות'ים בתימן מפרה את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם

ארה"ב תפסה 1.1 מיליון כדורים של תחמושת במפרץ עומאן
התחמושת שנתפסה צילום: הצי האמריקני במזרח התיכון

אנשי חיל הים האמריקאי שפעלו במפרץ עומאן גילו מטען בלתי חוקי של תחמושת. זהו תפיסת הנשק הבלתי חוקי השניה של הצי החמישי של ארה"ב בתוך חודש. הכוחות מצאו יותר ממיליון כדורים של תחמושת 7.62 מ"מ; 25,000 כדורים של תחמושת 12.7 מ"מ; כמעט 7,000 חלקים לרקטות, ולמעלה מ-2,100 ק"ג של חומר המשמש לשיגור רימונים מונעים רקטית.

הכוחות של הצי האמריקני במזרח התיכון עצרו את ספינת הדייג שהבריחה יותר מ-50 טון של תחמושת במפרץ עומאן לאורך נתיב ימי מאיראן לתימן. "התפיסה המשמעותית הזאת מראה בבירור שההעברה הבלתי חוקית של איראן של סיוע קטלני והתנהגות מערערת יציבות נמשכת", אמר בראד קופר, מפקד פיקוד מרכז כוחות הצי האמריקאי, הצי החמישי של ארה"ב והכוחות הימיים המשולבים. "כוחות חיל הים של ארה"ב עדיין מתמקדים בהרתעה ושיבוש פעילות ימית מסוכנת וחסרת אחריות באזור".

אספקה, מכירה או העברה ישירה או עקיפה של נשק למורדים החות'ים בתימן מפרה את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2216 ואת החוק הבינלאומי. אזור הפעולה של הצי החמישי של ארה"ב כולל 21 מדינות, המפרץ הערבי, מפרץ עומאן, הים האדום, חלקים מהאוקיינוס ​​ההודי ושלוש נקודות קריטיות במצר הורמוז, באב אל-מנדב ותעלת סואץ.

תחמושת תימן עומאן ארה''ב איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד