כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חווה על בשרו את סבל הסינים

הקונסול הישראלי נדבק בקורונה ועבר סיוט: "תנאים שמזכירים בית כלא"

"10 ימים הכי הזויים שניתן להעלות על הדעת. לא מומלץ לסובלים מקלסטרופוביה ובעצם לאף אחד!". כך מסכם הקונסול הישראלי בשנגחאי את ימי שהותו בכפייה בבית חולים לחולי קורונה בסין כאחד האדם | האיש מספק הצצה בדברים ובתיעודים מה שחווה על בשרו

הקונסול הישראלי נדבק בקורונה ועבר סיוט: "תנאים שמזכירים בית כלא"
תיעוד מבית החולים צילום: מתוך הפייסבוק של אדי שפירא

בעוד המחאות הסוערות בסין נגד מדיניות הממשלה הנוקשה מול חולי הקורונה והסגרים התכופים, מצא את עצמו קונסול ישראל בשנגחאי שבסין, אדי שפירא מבודד בכפייה למשך עשרה ימים לאחר שנדבק בעצמו בקורונה וחש על בשרו את המדיניות.

בפוסט שפרסם בפייסבוק, שיתף שפירא בתחושותיו הקשות: "מנסה להתאושש ממה שעבר עלי השבוע. נתחיל מהסוף - חליתי בקורונה והבראתי לגמרי, גם לא היו לי תסמינים מי יודע קשים. הבעיה שזה תפס אותי במקום הכי לא נכון עלי אדמות - בסין. כאן עדיין מתייחסים למקרי הדבקה באותה חומרה כאילו לא עברו 3 שנים ולא למדו דבר ודוגלים בהפרדה מוחלטת של מי שנחשף לחולים".

עוד הוא מספר כי "את החולים עצמם מאשפזים בבתי חולים יעודיים. לא עזר כלום וגם אני מצאתי את עצמי בבית חולים כזה למשך 10 ימים. שום דבר לא מכין אותך לחוויה - גם לא עיסוק קרוב בנושא במשך למעלה משנתיים. אז איך היה?! מצאתי את עצמי בחדר בין 2 מסדרונות, סוג של אקווריום, 2 מיטות בתפוסת יחיד, 2 דלתות אוטומטיות שנפתחות בשלט רחוק ופתח קטן דמוי חלון להכנסת מגש 'אוכל'".

אדי שפירא. (מתוך פייסבוק)

לדבריו, "הימים עוברים בציפיה ל-2 תוצאות שליליות במיוחד, בהפרש של 24 שעות בין הבדיקות. תנאים שמזכירים בית כלא (הערכה בלבד, טרם יצא לי), 10 ימים הכי הזויים שניתן להעלות על הדעת. לא מומלץ לסובלים מקלסטרופוביה ובעצם לאף אחד!".

מדיניות ה'אפס הדבקה' של השלטון הדיקטטורי בסין שבר מיליוני אזרחים שיוצאים מהמוניהם מזה חודש ימים לרחובות הערים הגדולות כדי למחות נגד המשטר ללא חת ומורא וגם נשמעו ביניהם קריאות לנשיא שי ג'ינפינג להתפטר מתפקידו. 

לפי דיווח ב'רויטרס', השלטון הסיני החל לאחרונה להכיר בכך שזן האומיקרון אינו קטלני כמו קודמיו ומתחיל להפנים שניתן להקל את מדיניות הסגרים והבדיקות. ואכן כמה ערים בסין הודיעו בשבוע האחרון על הסרת חלק מהגבלות הקורונה, למרות עלייה במספר הנדבקים, והן מקלות בימים אלה את ההנחיות. המגמה צפויה להימשך, ולפי ההערכות הרשויות בסין אמורות להודיע בקרוב על הקלות בכמה אזורים.

 

חולי קורונה סין בידוד קונסול ישראל אדי שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד