כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סמלים יהודיים

מכירת 'כיפות פטריוטיות': כך מסייעת הקהילה היהודית לצבא

קהילה יהודית באוקראינה תפרה כיפות וסמלי צבא עם סמלים יהודיים ואוקראיניים ומכרה אותם, ואת הכסף מסרה לכוחות המזוינים של אוקראינה. הקהילה היא מהעיר בילה צרקווה השוכנת על נהר רוס, 84 ק"מ דרומית לקייב

מכירת 'כיפות פטריוטיות': כך מסייעת הקהילה היהודית לצבא
הכיפות שנמכרות צילום: הקהילה היהודית של בילה צרקווה

נטלה אנדריושצ'נקו, מנהלת הקהילה היהודית של העיר בילה צרקווה הסמוכה לקייב, פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה, כי הקהילה היהודית תפרה כיפות וסמלי צבא עם סמלים יהודיים ואוקראיניים ומכרה אותם. בתחילה תוכנן להעביר את הכספים לרכישת ביגוד תרמי לחיילים (לבקשתם). אלא שאז הוחלט להעביר את כל הכספים שנאספו מהמכירות לכוחות הלוחמים המיוחדים.

בנוסף הכסף ממכירת האביזרים כפי שפורסם בפייסבוק ניתנו עבור שקי שינה. נרכשו גם בגדים תרמיים מיוחדים, אך הם ייתנו מאוחר יותר לחיילים, לאחר שהציוד הוזמן מגרמניה ועדיין לא הגיע. הכספים ממכירת אביזרים בחודשים הקודמים נתרמו לרכישת גנרטורים לצרכי הכוחות המזוינים של אוקראינה.

בילה צרקווה היא עיר השוכנת על נהר רוס, 84 ק"מ דרומית לקייב, במחוז קייב שבאוקראינה. משמעות שמה בשפות הסלאביות היא "כנסייה לבנה", בפי היהודים כונתה "שדה לבן", או בלשון סגי נהור: "שווארצע טומאה" (יידיש: "טומאה שחורה") כך לפי ערך ויקיפדיה.

בעיר ישנם כ-200,000 תושבים, העיר מהווה מרכז תעשייתי גדול, שבו פועלים מעל 40 מפעלים בשטחי תעשייה שונים, שבהם, בין היתר, תעשיית מזון, תעשייה כימית ומוצרי נפט. העיר היא מקום מושבו של בית החרושת לצמיגים אשר נחשב עוד בתקופה הסובייטית לאחד הגדולים בתחומו בכל ברית המועצות. בעיר פועל גם מפעל למכונות חקלאיות, אשר הוקם עוד בשנת 1850.

בשנת 1882 נולד בקהילה החזן יוסלה רוזנבלט, אחד החזנים המוכרים והמשפיעים ביותר עד ימינו. בשנת 2003 חודשה פעילות הקהילה היהודית, כרב העיר מכהן הרב מאיר הולצברג, שליח חב"ד.

מלחמת אוקראינה רוסיה כיפות קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד