כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

יוני מציג: הקריקטורה ששווה אלף מילים

בקריקטורה עוקצנית ממחיש המאייר של 'יתד נאמן' את המאבק על ראשות העיר ירושלים מנקודת מבטו • יתד: ממשיכים להסית

יוני מציג: הקריקטורה ששווה אלף מילים

הקריקטורות של המאייר יוני גרשטיין בעתון 'יתד נאמן' הפכו כבר מזמן לסוג של 'טור דעה', והמסרים המועברים דרכן מביעים לא אחת את הקו שמוביל היומון הליטאי.

כזו היא גם הקריקטורה שפורסמה בעיתון הבוקר.

תחת הכותרת 'פני הדור', מצויר ברקת בדמות אריה הפורץ את חומות ירושלים בדרכו אל העירייה, תוך שהוא מדלג על 'עץ', בעוד זקן חרדי, שכביכול אמור להיות איש ה'ביטחון' ו'השומרים' (ארגון של חסידות גדולה בירושלים) נם את שנתו בסמוך.

המסר ברור: הקבוצות החרדיות שהצביעו עבור ברקת ישירות או עבור המועמד חיים אפשטיין, שהציבה 'בני תורה', הכריעו את המערכה לטובתו של ראש העיר, ופגעו בכלל הציבור החרדי.

מיותר לציין שישנם כבר כאלה שנפגעו מהקריקטורה. מדובר בגורמים בחסידויות הגדולות בירושלים, שהצהירו על בחירה חופשית במועמד לראשות העיר.

גורמים ביתד נאמן מסרו בתגובה: "לאחר שפעלו לסכסך בתוך הציבור הליטאי ממשיכים אותם אנשים לנסות לסכסך בין הציבור הליטאי והחסידי. איור זה נועד אך ורק לסמל את הענין שאותה קבוצה חרדית שהצביעה כביכול למועמד חרדי בכדי לשמור על ההשקפה, נרדמה בשמירה ואפשרה את בחירתו של ברקת לראשות העיר. כל ניסיון לחבר לאיור אלמנטים חסידיים או מגזריים זו רשעות לשמה והמשך ההסתה הפרועה של אותם גורמים שמעוניינים להחריב את היהדות החרדית".
קריקטורה יתד נאמן יוני גרשטיין חיים אפשטיין ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד