כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לאחר שעונשו הומתק

החייל מחברון שוחרר מהכלא הצבאי: "רוצה לחזור לתרום"

לוחם גבעתי מהאירוע בחברון, במהלכו גודפו חיילי צה"ל בידי אנשי שמאל קיצוני, שוחרר היום מהכלא הצבאי נווה צדק. עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו שסייע לחייל "מקווים כי המערכת הצבאית תדע לשים את האירוע הזה מאחוריה"

החייל מחברון שוחרר מהכלא הצבאי: "רוצה לחזור לתרום"
עו"ד אופיר שטיינר עם החייל לאחר שחרורו צילום: ארגון חננו

לוחם גבעתי מהאירוע בחברון, בו הותקפו וגודפו לוחמי צה"ל בידי קבוצת אנרכיסטים מארגון שמאל קיצוני, שוחרר הבוקר מבית הכלא הצבאי נווה צדק. ביציאתו פגש הלוחם את עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו, אשר מייצג ומסייע לחייל.

עו"ד אופיר שטיינר מסר לאחר שפגש את הלוחם "ליוויתי כעת את החייל בדרכו לביתו לקבל חופשה שבהחלט מגיעה לו לאחר כל האירוע. החייל רוצה לשים את האירוע מאחוריו, הוא רוצה לחזור לשרת כלוחם והעביר מסר זה למפקדיו, הוא רוצה לחזור לתרום לעם ישראל. אנו מקווים כי המערכת הצבאית תדע לשים את האירוע הזה מאחוריה ובפרט שהחייל ריצה את עונשו, ותאפשר לחייל לשוב לתפקיד לוחם", הוסיף שטיינר.

כזכור לאחר שקבוצת אנשי שמאל קיצוני אנרכיסטים התעמתו עם חיילים בחברון, חייל אחד תועד מתעמת עם הפעילים והחייל נשפט לעשרה ימי מחבוש, לאחר ערעור עונשו הומתק והוא ריצה ששה ימים בלבד. דובר צה''ל הודיע בשבוע שעבר כי: "בעקבות נטילת אחריות וחרטה שהביע לוחם גבעתי מגדוד צבר אשר התבטא באופן שאינו הולם חייל בצה"ל, המליץ מפקד הגדוד סגן-אלוף אבירן אלפסי, למפקדיו להמתיק את עונשו בארבעה ימים. ומפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, אישר את ההמתקה".

ביום שישי לפני כעשרה ימים התעמת לוחם חטיבת גבעתי עם פעילי שמאל בחברון ואמר לו "עוד מעט בן גביר יעשה פה סדר, אכלתם אותה", מפקד גדוד "צבר" בגבעתי, סגן אלוף אבירן אלפסי, גזר על הלוחם עשרה ימים בכלא הצבאי - ורבים במערכת הפוליטית והצבאית הגיבו להאשמות כלפיו, שהגיעו גם מכיוון פוליטיקאים, ותקפו את העונש.

במכתב ששלח בשבוע שעבר החייל למפקד חטיבת גבעתי ולאלוף פיקוד המרכז הוא ביקש כי יקלו בעונשו, הודה כי עשה טעות והבהיר כי לא הייתה לו שום כוונה להביע עמדה פוליטית. "אני מבקש סליחה. הבנתי את הטעות שלי. אני לא אגיד דברים כאלה שוב בשום אופן. החלום שלי היה להיות לוחם. אני מאמין במה שאני עושה ואני רוצה להמשיך להיות לוחם. יש לי המון מוטיבציה לשרת. לכן אני פונה אליך המפקד, ומבקש לזכות אותי, או לפחות להקל בעונש", כתב החייל.

חננו גבעתי חברון שמאל קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד