כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

גופי תאורה יצירתיים לבית מעוצב

מהן המגמות העיצוביות היצירתיות שניתן לראות היום בתאורה? סקירה קצרה של גופים ייחודיים

גופי תאורה יצירתיים לבית מעוצב
גופי תאורה צילום: קרני תכלת

עולם גופי התאורה לא מפסיק לחדש ולהפתיע במגוון דגמים דקורטיביים ופונקציונאליות מתקדמת. המפגש בין טכנולוגיה ואסתטיקה מפיק גופי תאורה מעוצבים שמתפקדים הן כמקור אור והן כפריט וויזואלי שמכתיב את הטון הקונספטואלי והנראות של המרחב. קיימים גופי תאורה מעוצבים ממבחר סוגים כאשר נהוג לבסס בחלל שלוש שכבות של אור להשגת אפקט אופטימאלי: תאורה היקפית רחבה המגיעה מלמעלה ותפקידה להאיר שטח רחב ככל שניתן, תאורה תכליתית מכוונת מטרה וממוקדת אזור אסטרטגי נבחר ותאורת מבטא למטרות הדגשה.
בעידן הנוכחי בו הפרי סטייל שולט יש מקום למשחק מעניין בין חומרי גלם, קווי מתאר, פלטת גוונים והתוצאה היא של תאורה יצירתית מאירת עיניים שמשדרגת כל חדר. המנורה היא כמו תכשיט שמושך את תשומת הלב אך יודע גם להתמזג בהתאם לחזון העיצובי עם המרחב הקיים, לאזן או להבליט לפי בחירת המעצב או הדיירים.
מהן המגמות העיצוביות היצירתיות שניתן לראות היום בתאורה? סקירה קצרה של גופים ייחודיים:

אמורפי זה שם המשחק

אם בעבר הזוויות והקווים המובחנים הם אלה שתפסו את המוקד, הרי שכיום ישנה שבירה של המוסכמות וניסיון לעצב מנורות תליה בדמות אלמנטים אמורפיים חסרי צורה או כאלה שקוראים תיגר על הצורה הגיאומטרית במתכונת המוכרת לנו והתוצאה היא של גוף אומנותי מפוסל כיד הדמיון הטובה שכל אחד יכול לראות בו משהו אחר. ישנם גם דגמים של מנורה עומדת שמתפקדת כמו פריט אומנותי עמה ניתן לעטר את החלל ולהוסיף נגיעה יוצאת דופן.
לצד האמורפיות בולטות במקוריות שלהן גם הצלליות האורגניות המחקות אלמנטים ומוטיבים מהטבע ומוסיפות נופך קסום ורומנטי שמביא את החוץ אל הפנים דרך עולם התאורה.

גופי תאורה • קרדיט: קרני תכלת 

ניגודים נמשכים

החיבורים המעניינים בניסוי בין צבעוניות ובין חומרים מפיקים תוצרים מרשימים. עץ חמים ומתכת קרה שנפגשים יחדיו במראה אולטרה מודרני מבלי לוותר על האלגנטיות והאציליות או גוונים עזים בבית המנורה וקונסטרוקציה בגוונים בהירים ועוד ניגודים יוצאי דופן.
כך גם בקווי המתאר – קווים ישרים לצד כיפופים או פינות מעוגלות, גופי זיג זג בקונסטרוקציות המעניקות נפח ועומק. הסגנון התעשייתי משלב ידיים עם הסגנון הכפרי וכבר לא צריך לבחור בין שניהם אלא ליהנות מאחידות מסקרנת. כמו כן מצבעוניות מונוכרומטית שפוגשת גוונים מרגיעים ושיתוף פעולה בין ברונזה לעץ.

כאשר הקירות מאירים

הקירות הפכו לסוג של מתלה עבור מנורות קיר בין אם מדובר בפנסי קיר או במנורות דקורטיביות, פמוטים או צמודים למיניהם ואפשר לראות מיקום הגופים בקומפוזיציה מעניינת שיוצרת סגנון מרשים בכל קיר שנבחר כמוקד כוח לתאורה. אפשר לייצר על גבי הקיר אוסף ורסטילי של נורות או לבחור מנורה אחת גדולה דומיננטית שתמשוך את העין. אפשר למקם כנגד הקיר המואר מראה על מנת להעצים את אפקט האור.

תאורה עיצוב תאורה תאורה לבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד