י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פרגולה חשמלית אטומה למים - הישארו יבשים בחורף

למרות שפרגולות וסוככים בדרך כלל מתקשרים אצלנו להגנה מפני השמש הישראלית היוקדת בימים חמים, פרגולות חשמליות מודרניות יכולות להיות מצוינות גם עבור הגנה מפני גשם ורוח בחורף וגם לצורך סגירת מרפסת (או סגירת חורף כפי שהיא מכונה לעיתים).

פרגולה חשמלית אטומה למים - הישארו יבשים בחורף
פרגולה חשמלית צילום: freepik

כיצד בנויה פרגולה חשמלית?

פרגולות חשמליות מודרניות הן בדרך כלל פרגולות אלומיניום. יש לכך כמה סיבות:

1.האלומיניום הוא חומר קל משקל ובעל גמישות רבה כאשר מדובר בעיבוד שלו למגוון של צרכים שונים (לא רק פרגולות כמובן).

2.בשל תהליך הצביעה הייחודי בתנור, האלומיניום הוא גם חומר עמיד ביותר מפני עובש ורטיבות, כך שהוא אינו צובר חלודה ואין צורך לצבוע אותו בצבעי שמן מדי תקופה כפי שיש לצבוע פרגולות שעשויות מעץ.

 זוהי גם הסיבה שפרגולות אלומיניום יכולות להגיע בכל כך הרבה צבעים שונים. למעשה, אם תרצו בכך תוכלו ליצור פרגולה חשמלית שתדמה את הצבע של פרגולה מעץ.

חלק מפרגולות האלומיניום כוללות גג שעשוי מ-PVC (בד פלסטי גמיש) שנפתח מהמרכז או מאחד מן הצדדים. אחרות בנויות כולן מאלומיניום, כאשר הפתיחה והסגירה של הגג מתבצעת באמצעות שינוי הזווית של הרפפות. 

ה-PVC מצוין גם להגנה מפני השמש היוקדת בקיץ ולמעשה בנוי משלוש שכבות בידוד שונות. לכן רבים בוחרים בו מכיוון שהוא נותן להם מענה לכל ימות השנה.

בכל מקרה, פרגולות אלומיניום אלו אטומות לחלוטין בפני מים. הדבר המרכזי שיש לשים לב אליו הוא שמתבצעת התקנת מרזב בפרגולה למניעת הצפה שלה בימים גשומים במיוחד.

כמו כן, מכיוון שמדובר בפרגולה חשמלית, אין בעיה להתקין בה תאורה פנימית ולשלוט בה באמצעות דימר, כך שניתן לקבל את עוצמת האור המדויקת בשעות הערב והלילה (ביום אפשר לשלוט בחדירת קרני השמש דרך הגג).

 אם תרצו אפשר גם להתקין מאוורר פנימי לרוח נעימה.

השליטה בגג ושאר האלמנטים החשמליים נעשית בדרך כלל באמצעות שלט רחוק או פאנל בקרה, ויש גם פרגולות עם מנגנון גיבוי ידני בצורת מנואלה. 

סגירת מרפסת עם פרגולת חשמלית

אחת הדרכים לנצל את הפרגולה החשמלית עד למקסימום היא באמצעות סגירת מרפסת או סגירת חורף, כאשר הפרגולה משמשת למעשה כגג. בפרגולות מסוימות שמגיעות במספר דגמים קבועים יש גם אפשרות לחבר מספר פרגולות לסגירה של מרפסות גדולות במיוחד.

במקרה ומדובר במרפסת שכבר כוללת קירות מהצדדים (כמו למשל בבתי הארחה) ניתן להוסיף סגירה קדמית באמצעות פאנלים מזכוכית. אם מדובר בפטיו, הרי שבעזרת פרגולה שכזו ניתן להוסיף לו קירוי מלמעלה.

גם אם מדובר בחלל פתוח לחלוטין ניתן לבחור בין סגירת חורף קבועה באמצעות התקנת פאנלים מכל הצדדים, או להשתמש בסוככי צד עם סגירת "ריצרץ". כל השילובים השונים האלו מאפשרים כמעט לכל אחד להפוך כל מרפסת לחדר נוסף ואטום לחלוטין למים. יש רק לשים לב להוראות של הרשות המקומית בשל ענייני ארנונה וכו' (חוק הפרגולות אינו תקף לכל המקרים).

פרגולה חשמלית יכולה להיות תלויה או עצמאית

פרגולה חשמלית יכולה להיות תלויה על קיר ושני עמודים או עצמאית לחלוטין על גבי ארבעה עמודים. יש אפילו מבנים גדולים שבהם יוצרים פינות ישיבה מפרגולה. לעומת זאת, בפרגולה קלאסית הרבה יותר קשה להשיג את האפקט הזה מכיוון שהקירוי של הגג הוא כבד מאוד ובדרך כלל עשוי מרעפים או קורות עץ כבדות.

לסיכום

אם עד היום התלבטתם בעיקר בין פרגולות קלאסיות לבין סוככים רגילים (או חשמליים), כדאי לכם לקחת בחשבון גם את האופציה של פרגולה חשמלית אטומה למים, אשר מציעה את הטוב ביותר שבשני העולמות.

פרגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד