כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
חוששים מהזעם

סין נכנעה למפגינים: המשטר מתחיל להסיר מגבלות הקורונה

שורת ערים סיניות הודיעו בימים האחרונים על הקלה במגבלות הקורונה, למרות שמספר החולים המאומתים רק עלה בהן, זאת, כתגובה ישירה להפגנות שפרצו ברחבי המדינה, במחאה על המדיניות הנוקשה של הרשויות בכל הקשור למאבק בקורונה

סין נכנעה למפגינים: המשטר מתחיל להסיר מגבלות הקורונה
הפגנות בסין נגד הסגרים צילום: צילום מסך

בסין החזיקו עד הימים האחרונים במדיניות של 'אפס קורונה', ושאפו להגיע למצב שבו בכל מדינת הענק שבה מתגוררים כמיליארד וחצי בני אדם, לא יהיה אפילו חולה קורונה אחד בודד, וזאת, בזמן שבכל רחבי העולם כבר לא מייחסים לנגיף חשיבות רבה ולא מטילים הגבלות למרות המשך ההתפשטות שלו.

הפגנות הזעם שפרצו בעיר אורומצ'י שבמחוז שינג'יאנג, התרחבו לערים רבות אחרות ברחבי סין, ולצד מעצר של אלפי מפגינים והרג של מספר מפגינים בעימותים עם כוחות הבטחון, מתחיל המשטר גם להקל את הלחץ על הציבור בתקוה שהדבר יביא להפסקת ההפגנות. בין היתר בוטלה בכמה ערים גדולות החובה להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה לתחבורה הציבורית ולמקומות הומי אדם, כמו כן בבירה בייג'ינג החלו לפרק מספר מתחמים לבדיקות קורונה ונראה שהמשטר מתכוון להפסיק לבצע בדיקות המוניות כפי שהיה עד כה.

ביום חמישי נפגש נשיא סין שי ג'ינפינג עם נשיא מועצת אירופה שרל מישל, ולפי דיפלומטים שהשתתפו בפגישה, ג'ינפינג דיבר בפתיחות על המחאה וההפגנות. במהלך השיחה אמר ג'ינפינג כי הוא ומומחי הבריאות שלו מבינים שזן האומיקרון של נגיף הקורונה אינו מסוכן כמו קודמיו, ומאחר ורוב רובם של הנדבקים בחודשים האחרונים בסין נדבקו באומיקרון, הוא הגיע למסקנה שאפשר להקל בהגבלות ואין צורך לדבוק ב'אפס קורונה' בכל מחיר.

ג'יפינג גם אמר כי ההפגנות בארצו אכן באו על רקע זה, וגילה הבנה. "האזרחים זועמים אחרי שלוש שנים קשות במיוחד", הוא אמר והוסיף "מדובר בעיקר בצעירים ובסטודנטים".

סין קורונה בדיקת קורונה הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד