כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יו"ר סבא"א מזהיר

איראן משלשת את כמות האורניום קרוב לרמה צבאית

יו"ר סבא"א מזהיר: "איראן משלשת את כמות האורניום המועשר, קרוב לרמה צבאית". רפאל גרוסי רומז כי ייתכן שהאיראנים בדרך לפצצה: "אי אפשר לשלול שיהיה לאורניום הזה שימוש אחר". איראן לא רק מכפילה, אלא גם משלשת את כמות האורניום שלה המועשר ל-60 אחוזים

איראן משלשת את כמות האורניום קרוב לרמה צבאית
אילוסטרציה צילום: Pixabay

יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, אמר ביום שישי כי ההצהרות והפעולות של איראן מדאיגות אותו מאוד, ורמז בדבריו כי איראן חותרת לייצור נשק גרעיני. בהופעה בפני כנס שהתקיים ברומא אמר גרוסי שיש צורך דחוף 'להחזיר את מערכת היחסים אל המסלול' מול איראן.

לדבריו, "אנחנו לא רואים עין בעין עם איראן את ההתייחסות לנושא". הוא הוסיף וציין כי איראן לא תצליח להיפטר מהצורך לספק לסוכנות ולקהילה הבינלאומית הסברים לגבי שרידי האורניום שנמצאו באתר שלא הוכרז מעולם כאתר גרעיני – דבר שמוכיח לכאורה שאיראן פעלה לפחות בעבר מתחת לאפה של הסוכנות לאנרגיה אטומית, ובניגוד להצהרות הרשמיות שלה.

גרוסי ציין בדבריו שאיראן הודיעה לפני למעלה משבוע שהיא לא רק מכפילה, אלא גם משלשת את כמות האורניום שלה המועשר ל-60 אחוזים. גרוסי אמר כי העשרה ל-60 אחוזים קרוב מאוד להעשרה ל-90 אחוזים, ומדובר ברמת העשרה שהיא 'קרובה לרמה צבאית'. "אי אפשר לשלול את האפשרות שיהיה לאורניום הזה גם שימוש אחר', ולא רק שימוש אזרחי כמו שאיראן טוענת", אמר גרוסי ברמיזה עבה שהחשד הוא כי איראן חותרת להשגת נשק גרעיני.

בהקשר זה התפרסם ציטוט של רוב מאלי, השליח המיוחד של נשיא ארה"ב לעניין הסכם הגרעין עם איראן. מאלי אמר כי למרות שאיראן עומדת בסירובה ובעקשנותה בכל הקשור לאי חתימה על הסכם הגרעין, הממשל האמריקאי עדיין מאמין בדיפלומטיה ואינו קרוב לביצוע שימוש באופציה הצבאית: "הדיפלומטיה עובדת, הניסיון מוכיח את זה", טוען מאלי, "הנשיא ביידן אמר בפירוש שאם הסנקציות לא יעבדו, הוא מוכן לשקול גם את האופציה הצבאית, אבל אנחנו עוד רחוקים משם".

כור גרעיני איראן אורניום הסוכנות לאנרגיה אטומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד