י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קמפיין חדש בימין

לעצור את המופתי המסית עכרימה סברי

קמפיין חדש של ארגוני הימין קורא למעצרו של המופתי המסית עכרימה סברי שקורא שוב ושוב לבצע פיגועים. למרות תלונות רבות המופתי שמסית מלב ירושלים שוב ושוב לפיגועים לא נעצר. "מצפים מהממשלה החדשה להפסיק את האתרוג של סברי", אומרים מארגני הקמפיין. למרות תלונות בגין מגע עם סוכן זר, הסתה לטרור ואלימות, הפרקליטות לא הורתה על פתיחה בחקירה 

לעצור את המופתי המסית עכרימה סברי
המופתי עכרימה סברי צילום: צילום מסך

למרות תלונות רבות, המופתי שמסית מלב ירושלים שוב ושוב לפיגועים לא נעצר. עכרימה סברי מוכר מזה שנים כאחד המסיתים המרכזיים. הוא דרשן במסגד אל אקצא בהר הבית ומתגורר בירושלים. בחודשים האחרונים הוא עוסק בהסתה בלתי פוסקת אך לא נעצר בידי הרשויות.

שורת ארגונים לאומיים מפרסמים כעת סרטון הקורא למעצרו תחת הכותרת "עוצרים את עכרימה סברי – מרגיעים את ירושלים". בסרטון מובאות חשיפות אתר הקול היהודי על כך שסברי השתתף ב'ועידת יום אל קודס' האיראנית בקריאה להשמדת ישראל, לצד מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, מנהיגי החמאס והג'יהאד האסלאמי ונוספים מציר הרשע האיראני.

סברי הגיע לאחרונה לג'נין ושכם שם שיבח את המחבלים. הוא אף נאם לצדו של פתחי חאזם, אביו של המחבל ראאד חאזם שביצע את פיגוע הירי בדיזינגוף בתל אביב ומבוקש בידי ישראל, והצהיר כי מחבלי ג'נין הם "לפיד המראה לנו את הדרך".

בנוסף הוא הגדיל לעשות ובביקור אצל משפחת המחבל עודאי תמימי משועפט שרצח את החיילת נעה לזר הי"ד, וחוסל בפיגוע נוסף שביצע במעלה אדומים, שיבח את מעלת השהידים ואמר שאם היו מבינים את מעלת הג'יהאד והשהיד כולם היו יוצאים לבצע פיגועים.

ארגון לביא – זכויות האזרח הגיש שורה ארוכה של תלונות בגין אירועים אלו וכן בגין השתתפות של סברי בכנס של הג'יהאד האסלאמי בעזה (באמצעות זום) וכנס של שגריר איראן בטורקיה.

למרות התלונות בגין העבירות החמורות של מגע עם סוכן זר, הסתה לטרור ואלימות ועוד, הפרקליטות לא מורה על פתיחה בחקירה נגדו והוא טרם נעצר.

על הסרטון חתומים הארגונים "אם תרצו", "לך ירושלים", פורום המשפחות השכולות "בוחרים בחיים", ארגון "בידינו", ארגון "לביא" ו"פורום נכי צה"ל למען ביטחון ישראל".

ביום שלישי הקרוב אף יערך כנס זום אודות סברי ופעילותו המסוכנת. הכנס יערך בהשתפות עו"ד אביחי בוארון מארגון לביא, ח"כ שמחה רוטמן מסיעת הציונות הדתית, מאור צמח מארגון 'לך ירושלים' ועיתונאי 'הקול היהודי' אלחנן גרונר.

מארגני הקמפיין מזכירים כי סברי העניק תעודת הוקרה לשופט בית המשפט העליון חאלד כבוב, וקיבל לאחר מהומות המגנומטרים תעודת הוקרה מיו"ר רע"מ כיום מנסור עבאס. רע"מ גינו בעבר חקירות משטרה נגדו, ונראה כי ממשלת השמאל איתרגה את סברי בלחץ רע"מ והתנועה האסלאמית. כעת קוראים הארגונים לדרג המדיני החדש להפסיק את אתרוגו של סברי, לדרוש את מעצרו והעמדתו לדין ולכל הפחות להטיל עליו תנאים מגבילים משמעותיים שימנעו את המשך ההסתה מצידו,

"לא יתכן שיושב בירושלים מופתי אנטישמי בעל השפעה ומסית שוב ושוב לפיגועים והתפרעויות בהר הבית. אפשר לראות את השפעתו הגדולה על המחבלים ועל הרחוב הערבי, בפרט בתקופה כזו. אנחנו מצפים מהממשלה הבאה לפעול להפסקת ההסתה מצידו של סברי ולהחזיר משילות יהודים גם למזרח ירושלים ולהר הבית", הם אומרים.

מופתי הסתה הסתה לרצח תכנים מסיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד