כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התשובה המפתיעה של הרבי

הסיפור המסעיר על חלקת הקבר שהתפנתה בדיוק ביום הפטירה

מעשה מופלא שמראה השגחה פרטית מהי: במשך שנים רבות ניסו בני משפחה לרכוש חלקת קבר עבור אימם שרצתה להיקבר בבוא היום לצד הוריה בבית העלמין סגולה. לצד הוריה היו שתי חלקות, אך נטען לאורך השנים כי הן נמכרו. באופן פלאי, בדיוק ביום פטירתה, נפתרה התעלומה  

הסיפור המסעיר על חלקת הקבר שהתפנתה בדיוק ביום הפטירה
בית עלמין צילום: אילוסטרציה

בשבוע שעבר נפטרה באופן פתאומי האישה החשובה מרת ציפורה ויסלובסקי ע"ה מבני ברק לאחר שעברה דום לב פתאומי והיא בת 64 בלבד. היא נטמנה בבית החיים סגולה בפתח תקווה סמוך להוריה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סביב מקום קבורתה ישנו סיפור מעניין ומרתק שמתחיל לפני 23 שנים. הוריה של המנוחה, משפחת מושקוביץ, נפטרו ונקברו בביה"ח סגולה. כשבני המשפחה עלו במשך השנים לקבר ביום השנה, הם ראו בבית העלמין שתי חלקות קבר פנויות ליד קבר הוריהם וניסו לחפש למי שייכים הקברים הללו במטרה לרכוש את המקום על פי בקשת המנוחה שכל חיה רצתה שיהיה כיבוד הורים להוריה שיזכרו לעלות לקברם בהיותה בת יחידה. בהנהלת החברא קדישא אמרו להם שהחלקות כבר נמכרו לזוג מסוים לאורך ימים ושנים טובות ואסור להם בעיקרון להגיד את שמות הקונים.

כאן חלה תפנית בסיפור: ביום חמישי, ר"ח כסלו, נפטר בבני ברק הרב החסיד ר' יצחק וייס ז"ל מזקני וחשובי חסידי בעלזא בעיר, שכיהן כיו"ר חברא קדישא בבני ברק, שלפני שנים רבות רכש בביה"ח סגולה שתי חלקות.

בשבועות האחרונים הוא היה מאושפז בביה"ח במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם. אלמנתו שתחי' שלחה שאלה לאדמו"ר מבעלזא ובקשה בפיה, היות והוריה והורי בעלה קבורים בביה"ח ויז'ניץ בב"ב, יש לה חשק גדול שיקברו את בעלה בבני ברק או בירושלים בחלקה של קהל מחזיקי הדת.

התשובה מהרבי התעכבה לבוא במשך כמה ימים, אך ביום חמישי בשעות של לפנה"צ, הרב וייס נפטר, וחברי החברא קדישא בפתח תקווה כבר החלו להכין את הקבר לקבורה בסגולה. שעה לאחר הפטירה הגיעה התשובה מהרבי מבעלזא שיכבדו את בקשת האלמנה ויקברו את בעלה ז"ל בבית העלמין בבני ברק.

באותה שעה בדיוק קיבלה הגב' ויסלובסקי ע"ה דום לב ואושפזה בבהילות בביה"ח. בני משפחתה החלו לחשוב כבר על הגרוע מכל וניסו למצוא פתרון לקבורתה אם היא לא תקום מחוליה. בעלה יבלחט"א הרב אברהם ישעיהו מראשי 'ערכים' אמר כי הוא לא מתייאש ועדיין רוצה שיעשו הכול שיקברו אותה בסגולה בפתח תקווה לצד הוריה.

לדאבון לב בני משפחתה, הגב' נפטרה ביום ראשון בלילה. בני המשפחה ניסו שוב לבדוק עם הנהלת ה'חברא קדישא' בפתח תקווה האם בכל זאת ניתן לקבור אותה בסגולה, ולמרבה הנס בהשגחה פרטית אמרו להם ששתי החלקות בהן הם מעוניינים, פנויות למכירה עבורם. כמובן שהשמחה, בתוך העצב, הייתה גדולה. 

בימי השבעה ניסו במשפחת ויסלובסקי לברר ולהבין של מי היו הקברים, ואז נודע להם כי שלושה ימים קודם פטירתה הלך לעולמו הרב יצחק וייס ז"ל והרבי מבעלזא הורה לקבור אותו בבני ברק ליד הורי אשתו תבלחט"א. בני משפ' ויסלובסקי נרגעו שלא "גנבו" קבר מאף אחד ואימם נקברה כדת וכדין. המשפחה מספרת את המקרה למנחמים הרבים ואף אצל משפחת ווייס בפרט ואצל כלל חסידי בעלזא בכלל, הסיפור הפך לשיחת היום. 

 

קברים חברא קדישא חברא קדישא פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד