י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הגאון הרב אברהם צבי הכהן הצטרף לבד"צ ועדת מהדרין

הגרא"צ הכהן, מחשובי מרביצי התורה בבני ברק, רכש נסיון רב ומוניטין בתחום הכשרות, הלכה למעשה • עם הצטרפותו לבד"צ ועדת מהדרין ערך הגרא"צ הכהן סיורים בקווי הייצור של תנובה ועמד מקרוב על תהליכי הייצור, חומרי הגלם, סדרי החליבה והפיקוח בשבת ופיקוח הכשרות המיומן. בישיבה הקבועה של בד"צ ועדת מהדרין המתקיימת מדי חודש בחודשו, אמר הגרא"צ הכהן, כי זו זכות גדולה להצטרף לשולחנם של גדולי ההלכה והפסיקה היושבים על מדין בבד"צ ועדת מהדרין

הגאון הרב אברהם צבי הכהן  הצטרף לבד"צ ועדת מהדרין
הרב אברהם צבי הכהן צילום: באדיבות המצלם

הגאון הרב אברהם צבי הכהן, גאב"ד בית ההוראה "הוראה כהלכה" ורב "קהל חסידים" בשיכון ה' בבני ברק, הצטרף לבד"צ ועדת מהדרין בראשות הגר"מ גרוס.  עם פרישתו לגימלאות של הגרי"מ שטרן, שכיהן כיו"ר ועדת מהדרין מאז יסודה בשנת תש"ס לצידו של הגר"מ גרוס, נאות הגרא"צ הכהן להצטרף כחבר בד"צ ועדת מהדרין.

הגרא"צ הכהן, מחשובי מרביצי התורה בבני ברק, רכש נסיון רב ומוניטין בתחום הכשרות, הלכה למעשה. בשנת תשנ"ג נתמנה ע"י הגר"ש וואזנר זצ"ל כמורה הוראה בבית ההוראה שיסד, וכיום מכהן בשלשה בתי הוראה וכן  חבר ביה"ד לממונות של הגרי"מ שטרן. במשך שנים  כיהן כרב הפוסק ואחראי על כל עניני הכשרות ברבנות ירושלים.  כן שימש כאב"ד בבית הדין לממונות שע"י המועצה הדתית. חיבר, ערך, ההדיר ופרסם שורה ארוכה של ספרי ראשונים ואחרונים, חידושים ותשובות במגוון נושאים הלכתיים: הלכות שבת, ברכת הנהנין  ועשרה כרכים בסדרת "הלכה ערוכה".

בד"צ ועדת מהדרין נוסד לפני למעלה מ-20 שנה בברכתם ועידודם של פוסקי הדור מרן הגרש"י אלישיב ומרן הגר"ש הלוי וואזנר זצ"ל. על חברי בד"צ ועדת מהדרין בראשותו של הגר"מ גרוס נמנים הגר"ע אדרעי, הגאון הרב אברהם הורווויץ, הגאון רבי דוב לנדאו והגאון רבי פנחס ליבוש פדווא, שמונה לאחרונה כרב קהילת שומרי הדת באנטוורפן. הרבנים הגאונים, חברי הוועדה, המעורים בכל תהליכי הייצור של מוצרי החלב המיוצרים בתנובה, זקפו לזכותם במשך השנים הכרעות הלכתיות, שהיו לקווים מנחים בקריטריונים לחלב מהדרין. פסקיהם והכרעותיהם ההלכתיות נתקבלו ויושמו בארץ ובעולם. רב תנובה, הרב זאב וייטמן, העומד זה שנים רבות בראש מערך הכשרות של תנובה, מלווה ברציפות את פעילות בד"צ ועדת מהדרין.

עם הצטרפותו לבד"צ ועדת מהדרין ערך הגרא"צ הכהן סיורים בקווי הייצור של תנובה ועמד מקרוב על תהליכי הייצור, חומרי הגלם, סדרי החליבה והפיקוח בשבת ופיקוח הכשרות המיומן. בישיבה הקבועה של בד"צ ועדת מהדרין המתקיימת מדי חודש בחודשו, אמר הגרא"צ הכהן, כי זו זכות גדולה להצטרף לשולחנם של גדולי ההלכה והפסיקה היושבים על מדין בבד"צ ועדת מהדרין. "זו זכות גדולה עבורי ליסב בצוותא חדא עם גדולי וחשובי הרבנים שליט"א, חברי הבד"צ, שהעמידו את היסוד לכשרות מהודרת במוצרי החלב".

תנובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד