כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הצטיידו בתעודת זכאות

בפעם הרביעית: 'דירה בהנחה' יוצאת לדרך - באילו ערים יוגרלו דירות?

הפעימה הרביעית של הגרלת 'דירה בהנחה' יוצאת לדרך ובמסגרתה יוגרלו לציבור יותר מ-7000 יחידות דיור במספר ערים ויישובים ברחבי הארץ | ההגרלה תפתח בסוף השנה למשך 10 ימים והערים בהן יוגרלו דירות הן: ירושלים, שדרות, אשדוד, קדימה צורן, יהוד מונסון, כרמיאל, עמנואל, רמלה, חיפה ועוד

בפעם הרביעית: 'דירה בהנחה' יוצאת לדרך - באילו ערים יוגרלו דירות?
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל הודיע היום (ראשון) על פתיחת ההגרלה הרביעית של 'דירה בהנחה'. ההגרלה תיפתח ביום רביעי ה-28.12 ותיסגר ביום ראשון ה-8.1 ויוגרלו בה יותר מ-7,000 יחידות דיור ברחבי הארץ.

נכון לעכשיו, הערים שישתתפו בהגרלה הם: ירושלים, שדרות, אשדוד, קדימה צורן, יהוד מונסון, כרמיאל, עמנואל, רמלה, חיפה ועוד. עם זאת, הרשימה אינה סופית ועשויה עדיין להשתנות ורק לקראת פתיחת ההגרלה תתפרסם הרשימה המלאה.

הזכאים להירשם להגרלה הם חסרי דירה בעלי אישור זכאות בתוקף. הזוכים לא מקבלים דירה מוכנה אלא זוכים בזכות לרכישת דירה בפרויקט חדש שטרם נבנה. קבלנים שזוכים במכרזי המדינה, ובהם דירות מוזלות, מקדמים את הליכי התכנון והרישוי מול הרשות המקומית - וכאשר הפרויקט קרוב לקבלת היתר בנייה, מוזמנים הזכאים להירשם ולבחור את הדירות הרלוונטיות. על הזוכים נאסר למכור את הדירה בה זכו למשך 5 שנים מיום קבלת המפתח או 7 שנים מיום הזכייה בהגרלה, אולם ניתן להשכיר אותה.

במשרד השיכון מדגישים כי האפשרות להנפיק אישור זכאות תהיה פתוחה עד שלושה ימים לאחר פתיחת ההגרלה (יום א' 1.1.23), ולאחר מכן לא יהיה ניתן להנפיק אישורים עד לסגירת ההרשמה להגרלה. על פי נתוני משרד השיכון, בסך הכול בשנת 2022 אמורים לזכות בהגרלות כ-30 אלף משקי בית.

במשרד השיכון מציינים כי רשימת הערים אינה סופית ויכולה להשתנות. נזכיר כי גם מספר יחידות הדיור שיוגרלו יכול להשתנות. בהודעה שפרסם המשרד בחודש שעבר דווח כי במהלך חודש דצמבר תיפתח ההרשמה להגרלה שצפויה לכלול כ-9,000 יחידות דיור, וכעת כאמור הדיווח מתייחס ל-7,000 דירות.

הסיבה, ככל הנראה, נעוצה בעובדה שחלק מהקבלנים שזכו במכרזים לא יספיקו לשלם למדינה את הסכומים הראשוניים עבור הקרקעות. בהגרלה הקודמת היו אמורות להיות כ-3,500 יחידות דיור מוזלות, כפי שדיווח משרד השיכון לפני החגים, אולם בזמן אמת צומצם המספר ל-3,300 דירות. בכל מקרה, כמות הדירות בהגרלה הבאה אמורה להגדיל במעט את הסיכוי לזכייה לעומת ההגרלה הקודמת.

דירה בהנחה הגרלה על דירה משרד הבינוי והשיכון מחיר למשתכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד