כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בצל הגינויים בעולם

לפיד ביהודה ושומרון: יידע כל חייל "אתם שומרים עלינו, נשמור עליכם"

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים הערכת מצב ביטחונית באוגדת יהודה ושומרון במהלכה אמר: "מול התארגנויות הטרור אנחנו צריכים צבא חזק, ממושמע, עם שרשרת פיקוד ברורה, שפועל אך ורק על פי חוק, חייל שינהג כך יקבל מאיתנו את כל הגיבוי הדרוש"

לפיד ביהודה ושומרון: יידע כל חייל "אתם שומרים עלינו, נשמור עליכם"
הערכת מצב של רה"מ באיו"ש צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום (ראשון) הערכת מצב ביטחונית באוגדת יהודה ושומרון, במהלכה אמר: "הממשלה נותנת גיבוי מלא ללוחמים שלנו. אנחנו לא נאפשר חקירות של גורמים זרים, אנחנו לא נקבל הכפשות של חיילי צה"ל ולוחמי שב"כ ומג"ב שמסכנים את חייהם יום יום כדי לשמור על מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

את הערכת המצב הביטחונית קיבל רה"מ לפיד יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, מזכיר הממשלה שלום שלמה, המזכיר הצבאי לרה"מ אלוף אבי גיל, מפקד אוגדת איו"ש תת-אלוף אבי בלוט, מפקד מג"ב איו"ש תת-ניצב ג'יהאד חסן, ראש המנהל האזרחי תת-אלוף פארס עטילה וגורמים ביטחוניים נוספים.

 הערכת מצב של רה"מ לפיד באוגדת יהודה ושומרון | צילום: חיים צח/לע"מ.

רה"מ לפיד נאם לאחר הערכת המצב ואמר: "קיימתי עכשיו סיור באוגדת איו"ש והערכת מצב עם הרמטכ"ל והמפקדים בשטח. צה"ל פועל במציאות רב-זירתית שתובעת מכוחות הבטחון מאמץ יום יומי לא פשוט".

לפיד התייחס לירי הרקטות מעזה ולתגובה מצד ישראל, "צה"ל תקף הלילה מטרה משמעותית של החמאס בעזה בעקבות הירי הרקטי על ישראל. אנחנו הודענו מיד כשהוקמה הממשלה, על כל ירי תהיה תגובה קשה. נגמר העידן שבו יורים עלינו ואנחנו לא מגיבים. כך החזרנו את ההרתעה מול עזה. במקביל צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה גם ביהודה ושומרון כדי למנוע פיגועי טרור. זוהי מערכה נרחבת, נחושה, עם הישגים רבים: מתחילת השנה סוכלו 445 פיגועים משמעותיים, מתוכם מעל 300 פיגועי ירי".



לפיד הוסיף, "מול התארגנויות הטרור אנחנו צריכים צבא חזק, ממושמע, עם שרשרת פיקוד ברורה, שפועל אך ורק על פי חוק. זה סוד כוחנו, זה מה שיצר את עוצמתו של צה"ל". לפיד אף התייחס לגינויים מרחבי העולם נגד פעולות צה"ל, "הממשלה נותנת גיבוי מלא ללוחמים שלנו. אנחנו לא נאפשר חקירות של גורמים זרים, אנחנו לא נקבל הכפשות של חיילי צה"ל ולוחמי שב"כ ומג"ב שמסכנים את חייהם יום יום כדי לשמור על מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

לפיד סיכם, "יידע כל לוחם: אם הוא שומר על החוק ועל הפקודות, תמיד יהיה לו גב רחב מאתנו. אתם שומרים עלינו, אבל גם אנחנו שומרים עליכם".

 הערכת מצב של רה"מ לפיד באוגדת יהודה ושומרון | צילום: חיים צח/לע"מ.

יאיר לפיד הערכת מצב יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד