כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התייחסות פומבית ראשונה

חשש מהממשלה? שר החוץ האמריקני מרגיע

חודש אחרי תוצאות הבחירות נשמעת התייחסות פומבית ראשונה מבכיר ממשל ביידן שמרגיע את הדמוקרטים מפני ממשלת נתניהו השישית ומצהיר: "נשפוט אותה לפי מדיניותה ולא לפי זהותם של אישים ספציפיים" | שר החוץ האמריקני מוסיף: "נדבר בכנות וכבוד עם החברים הישראלים שלנו כמו ששותפים צריכים לעשות"

חשש מהממשלה? שר החוץ האמריקני מרגיע
נתניהו עם אנתוני בלינקן צילום: חיים צח, לע"מ

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן מתייחס לראשונה בפומבי לגבי מדיניותו כלפי הממשלה החדשה בישראל והיחס כלפי נציגי הימין הקיצוני שימונו לשרים בממשלת נתניהו השישית.

בלינקן נאם בפני שדולת השמאל הפרו ישראלית 'ג'יי-סטריט' והבהיר כי ממשל ביידן ישפוט את הממשלה החדשה בישראל "לפי מדיניותה ולא לפי זהותם של אישים ספציפיים" כשהוא מתכוון לסמוטריץ', איתמר בן גביר ואבי מעוז. בדבריו הדגיש שארה"ב תדרוש מהממשלה החדשה "לעמוד בסטנדרטים ההדדיים של היחסים שלנו ב-70 השנים האחרונות".

נתניהו ובלינקן. צילום: לע"מ.

"ישראל ערכה בחירות לאחרונה וממשלה חדשה תהיה בימים הקרובים. אנחנו מכבדים את בחירת העם הישראלי ומברכים על מחויבותו של נתניהו להקים ממשלה שלדבריו תעבוד עבור כל תושבי ישראל ללא יוצא מהכלל", אמר בלינקן בכנס השמאל והוסיף: "כמו שהנשיא ביידן אמר לנתניהו אנחנו מצפים מהממשלה החדשה לעבוד איתנו כדי לקדם את הערכים המשותפים שלנו. נמשיך לתמוך בערכים דמוקרטיים כולל זכויות וצדק שוויוני עבור כל אזרחי ישראל. נדבר בכנות וכבוד עם החברים הישראלים שלנו כמו ששותפים צריכים לעשות", הרגיע.

כמו כן הצהיר שר החוץ האמריקני כי ממשל ביידן יתנגד לפעולות שמגבירות את המתיחות או מרחיקות את הסיכוי לפתרון שתי המדינות. "אנחנו מודאגים מהעלייה באלימות בגדה המערבית מצד פלסטינים ומצד מתנחלים. האלימות הזו צריכה להיפסק ומי שמבצע אותה צריך לעמוד לדין על פי העיקרון של שוויון בפני החוק". שר החוץ האמריקני הוסיף כי ממשל ביידן יתנגד להרחבת ההתנחלויות בגדה המערבית, לצעדי סיפוח ישראלים בגדה המערבית, לפגיעה בסטטוס קוו בהר הבית ולהסתה לאלימות.

מדובר בהתייחסות פומבית ראשונה של גורם בכיר בממשל ביידן לממשלת הימין שעתידה לקום בימים הקרובים כששרים שנתפסים בעיני כקיצוניים ישבו במשרדים בעלי השפעה רבה גם בזירה המדינית והביטחונית.

ממשלת נתניהו ממשלת ימין אנתוני בלינקן ג'ו ביידן שר החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד