כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שיטת "מצליח"

השוטרת נתנה דו"ח לנהג - מה שגילו במצלמה הותיר אותם בהלם

נהג המתגורר בפתח תקווה נעצר לפני מספר ימים ע"י שוטרת תנועה שטענה כי לא נתן זכות קדימה לאדם שביקש לעבור במעבר חצייה. אלא שמצלמת הרכב גילתה כי לא היו דברים מעולם והשוטרת פעלה ב"שיטת מצליח" לתת דו"ח לאדם שלא ביצע עבירה | זה מה שהגיבה המשטרה למכתב הערעור

השוטרת נתנה דו"ח לנהג - מה שגילו במצלמה הותיר אותם בהלם
עבירת התנועה שלא הייתה צילום: מתוך הסרטון

תיעוד שעלה לרשתות בימים האחרונים מעורר את זעמם של הגולשים ופוגע באמון האזרחים במשטרה. אדם בשם יעקב נסע לפני מספר ימים בעיר פתח תקווה ברחוב רוטשילד לכיוון רחוב חובבי ציון, כשעבר את הפנייה שמאלה נתקל לפתע בניידת משטרה ובשוטרת המורה לו לעצור בצד. לשאלתו, מסבירה לו השוטרת כי הוא עבר במעבר החצייה מבלי שנתן זכות קדימה להולך רגל שביקש לעבור מצד ימין. 

הנהג טען כי לא היה אדם שביקש לחצות את הכביש אולם לאחר שהשוטרת טענה כי 'הכל מתועד' הוא נותר מבולבל והשוטרת רשמה לו דו"ח ע"ס 250 שקלים ללא נקודות. 

ניתן לדמיין את הזעם של יעקב כשגילה לאחר בדיקה מהירה במצלמת הרכב כי אכן כדבריו, אף אדם לא ביקש לחצות את הכביש במעבר החצייה וככל הנראה השוטרת בדתה את המקרה ופעלה בשיטת 'מצליח'. הוא העלה את הסרטון לרשת וגילה כי התופעה הזו קיימת במקומות רבים ברחבי הארץ. 

המכתב ששלח הנהג ונתקל בתגובה אטומה

יעקב שלח מכתב למשטרת ישראל בבקשה לביטול הדו"ח על עבירה שהוכח כי כלל לא ביצע אלא שבמשטרה דחו את הערעור בטענה כי הסרטון "מחזק" את גרסת השוטרת - צפו ושפטו בעצמכם. 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר באכיפה שבוצעה עפ"י דין ולצערנו יש הבוחרים להכפיש את השוטרת, בניגוד לעובדות. נדגיש, כי האירוע נבחן ע"י גורמי המקצוע באגף התנועה והמענה נמסר לנהג מטעם מרכז פניות נהגים ארצי, אשר דחה את הערר, תוך ציון העובדה כי הסרטון המלא שצרף הנהג בפנייתו אף מחזק את החשד בדבר ביצוע עבירת תנועה על ידו".

 

משטרת ישראל פתח תקווה עבירת תנועה זכות קדימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 101 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד