א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
על רקע המלחמה באוקראינה

בכירים ברוסיה העבירו מסר חריג לישראל: "אל תפריעו"

בימים האחרונים מתנהלים מגעים בין בכירים ישראלים לבכירים ברוסיה, המטרה לוודא שישראל לא תהווה איום למהלך העברת ציוד צבאי שהוצב בשטח סוריה לחזית המלחמה באוקראינה לאור התמשכותה. המסר הינו בעצם "אל תפריעו ואל תתערבו" | בשגרירות הרוסית לא הגיבו לדיווח

בכירים ברוסיה העבירו מסר חריג לישראל: "אל תפריעו"
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

הפנייה החריגה של רוסיה לישראל: אל תפריעו בהעברת אמצעי הגנה מסוריה לחזית האוקראינית. בימים האחרונים מתנהלים מגעים בין בכירים ברוסיה וישראל, על מנת לוודא שישראל לא תפריע למהלכים של פוטין, בהעברת אמצעי הגנה אוויריים שהוצבו בשטח סוריה לחזית באוקראינה. זאת, לאור התמשכות הלחימה באזור, כך דיווחה גילי כהן בכאן 11.

על פי הדיווח, הרוסים מבקשים להעביר כמה מהאמצעים ששימשו אותם, שהוצבו במיוחד כחלק מהלחימה בסוריה, להוציא אותם אל אוקראינה ומבקשים מישראל - אל תפריעו. משגרירות רוסיה לא נמסרה תגובה.

גורם רוסי המקורב לקרמלין הזהיר לפני כשבוע כי הפסד רוסי בשדה הקרב - עלול לגרור גל אנטישמיות כלפי יהודים. כך דווח בכאן רשת ב. הבכיר הרוסי אמר לגורם ישראלי: "העובדה שרוסיה מפסידה במלחמה באוקראינה תגרום לחיפוש שעירים לעזאזל". 

אותו בכיר הוסיף כי המכנה המשותף של נשיא אוקראינה זלנסקי, שר החוץ האמריקני בלינקן ועוד מנהיגים יוביל לאנטישמיות מהצד הרוסי. המסר שעבר מצד הבכיר הרוסי - פוטין הוא זה שמונע מגל אנטישמיות לפרוץ. 

מלחמת אוקראינה רוסיה סוריה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד