ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"אנשים שבורים"

המפעל הוותיק הודיע למאות העובדים: סוגרים

בתום 50 שנות פעילות מפעל טכנולוגית להבים ייסגר. כתוצאה מכך מאות מעובדי המפעל צפויים למצוא את עצמם בבית ללא עבודה וזאת בעקבות ירידה בביקוש וההפסדים ההולכים וגדלים | בינתיים הוכרז סכסוך עבודה ובוועד העובדים קוראים לממשלת ישראל להתערב ולמנוע את הסגירה

המפעל הוותיק הודיע למאות העובדים: סוגרים
מחאת העובדים במפעל צילום: ההסתדרות

המפעל הוותיק "טכנולוגיית להבים" שהוקם על ידי התעשיין סטף ורטהיימר צפוי להיסגר בתום 50 שנות פעילות. כ-900 מעובדי המפעל צפויים להיות מפוטרים. הנימוק הינו ירידה בביקוש והפסדים הולכים וגדלים של המפעל.

יו"ר וועד העובדים במפעל אומר היום: "אנשים שבורים. אנחנו במצוקה קשה בצפון. המפעל מרוויח, שיביאו מאזנים ויסבירו למה הם מפסידים. אנו מבקשים מממשלת ישראל להתערב. ההנהלה לא רואה אותנו ואת המשפחות שלנו. לאו הם רוצים שנלך".

בינתיים הוכרז על סכסוך עבודה שייכנס לתוקף עוד 14 יום. ובהסתדרות כבר הצהירו כי יפעלו להגן על פרנסתם ועל עתידם התעסוקתי של מאות עובדות ועובדים במפעלי החברה בצפון. זאת, בהמשך למכתב ששלח היום מנכ"ל החברה, איגור קרפובינסקי, לעובדים, ובו עדכן אותם על מהלך פיטורים רחב שצפוי במפעלי החברה בישראל: "המהלך יביא לפרידה ממרבית עובדי BTL", כתב המנכ"ל לעובדים.

חברת טכנולוגיית להבים (BTL) עוסקת בייצור להבי מנועי סילון, ושייכת לחברת "פראט אנד וויטני" (Pratt & Whitney) האמריקאית. לחברה יש שני מפעלים בישראל, האחד בנהריה והשני בתפן.

יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות, אשר שמואלי, מסר: "הבוקר הנהלת המפעל הודיעה לעובדים על רצונה של חברת האם, "פראט אנד וויטני", לסגור את המפעל בנהריה לגמרי ולצמצם את פעילות המפעל בתפן, במהלך השנים 2024-2025, ולפטר 900 מתוך 1,400 עובדות ועובדים. בעקבות כך, הודעתי להנהלה, יחד עם ועד העובדים - כי ההסתדרות לא תנהל משא ומתן על סגירת המפעל, אלא תפעל לשימור פעילות המפעל החשוב, המספק פרנסה לעובדים בצפון. המטרה שלנו היא שהחברה תמצא רוכש חלופי שיפעיל את המפעל כעסק חי. במקביל, נכריז עוד היום על סכסוך עבודה בחברה. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, כבר מעורב בנושא. ההסתדרות תפעל גם מול משרדי הממשלה בעניין זה".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הוסיף ואמר: "ההסתדרות לא תאפשר פגיעה קריטית כזאת במאות עובדות ועובדים בפריפריה. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כדי להגן על עתידם התעסוקתי של העובדים. לא נאפשר פיטורים המוניים במחי יד ובמחי מכתב שנשלח כך באמצע יום עבודה, לעובדים".

סגירת מפעל ועד עובדים מאבק עובדים פיטורי עובדים ההסתדרות טכנולוגיית להבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד