כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
איבדו שליטה

קרב אגרופים בין חברי פרלמנט: כסא נזרק באוויר

מחוקקים בסנגל החליפו מהלומות והשליכו כיסא בפרלמנט בגלל עלבון כלפי מנהיג דתי בעל השפעה. חבר פרלמנט מהאופוזיציה סטר לחברת פרלמנט כי דבריה לא מצאו חן בעיניו. היא הגיבה בזריקת כיסא לעברו ואז נפלה

קרב אגרופים בין חברי פרלמנט: כסא נזרק באוויר
קרב האגרופים בפרלמנט בסנגל צילום: צילום מסך

מחוקקים החליפו מהלומות והשליכו כיסא בפרלמנט של סנגל ביום חמישי האחרון בגלל עלבון שנאמר כלפי מנהיג דתי מהאופוזיציה בעל השפעה גדולה במדינה. חבר פרלמנט מהאופוזיציה סטר למחוקקת איימי נדיאיי על דבריה שלא מצאו חן בעיניו. היא הגיבה בזריקת כיסא לעברו ואז נפלה על הקרקע ונעזרה לקום בחבריה למפלגה.

לאחר מכן פרץ קרב אגרופים בין חברי פרלמנט, הדובר השעה את הישיבה. הוויכוח פרץ במהלך הצבעה על תקציב משרד המשפטים לשנת 2023. חברת הפרלמנט דיברה נגד סרין מוסטפא סי, מנהיג מוסלמי שתומך באופוזיציה אך אינו מחוקק. ב-27 בנובמבר היא האשימה אותו בבגידה ובחוסר כבוד לנשיא סנגל, כך לפי דיווחים בתקשורת המקומית.

חבר הפרלמנט אבא מבאי אמר לתקשורת המקומית כי מחוקקי האופוזיציה יתנגדו לכל חידוש העבודה הפרלמנטרית "עד שהגברת הזו תתנצל". כמה מחברי הקואליציה כמו גם פעילים חברתיים זעמו על ה"אלימות נגד נשים".

סנגל נתפסת באופן נרחב כמגדלור של יציבות ודמוקרטיה במערב אפריקה - אזור הידוע לשמצה בהפיכות ובדיקטטורות. בחירות ביולי האחרון הובילו לתיקו בפרלמנט, שחייב את מפלגתו של הנשיא מאקי סאל להרכיב קואליציה עם מפלגות נוספות כדי להישאר בשלטון.

סאל נבחר לכהונה של שבע שנים ב-2012 ונבחר מחדש לכהונה של חמש שנים ב-2019. הוא לא חשף את תוכניותיו להתמודדות לנשיאות, שתתקיים ב-2024.

אגרופים סנגל קרב חברת פרלמנט חבר פרלמנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד