ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

'המודיע': קריקטורה איומה • 'יתד': "כיתוב אקראי"

הקריקטורה שפורסמה ב'יתד נאמן' התוקפת את החוגים שתמכו בראש העיר הנבחר של ירושלים - ממשיכה להסעיר את הרוחות

הקריקטורה. יתד נאמן
הקריקטורה. יתד נאמן

'יתד נאמן' מתנצל הבוקר (ראשון), על הקריקטורה התוקפת את החוגים החסידיים שתמכו בראש העיר הנבחר של ירושלים, מה שלא מנע מעיתון 'המודיע' - המזוהה עם אותן חצרות, לתקוף חזיתית את פרסומה.

בקריקטורה פרי מכחולו של המאייר יוני גרשטיין, נראה ראש עיריית ירושלים הנבחר ניר ברקת כשהוא מטפס על גזיר "עץ" ונכנס עימה לשערי העירייה, כאשר מאבטח חסידי, מנמנם ונרדם.

עוד בנושא:
הקריקטורה ששווה אלף מילים


הבוקר (ראשון) מגיב עיתון "המודיע" על האיור, במאמר מערכת חריף:

"בבחירות שהיו בשבוע שעבר ברשויות המקומיות לא הגיעו כל גדולי ישראל לדעה אחת באשר לדרך בה יצביעו הסרים למרותם לראשות העיר ירושלים. היו מגדולי ישראל שהעדיפו לטובת העניין והכלל ועבור קודשי ישראל לקרוא לבחור במועמד מסוים והיו שהעדיפו לטובת העניין והכלל ועבור קודשי ישראל שלא לומר עבור מי להצביע.מובן מאליו שאלו הסרים למשמעת גדולי ישראל שהורו להצביע בקום ועשה נהגו כפי שנאמר להם והצביעו עבור מועמד זה.

"אלו הסרים למשמעת גדולי ישראל שלא אמרו דבר בעניין", מטעים העיתון, "רבים מהם נמנעו והיו מהם שהצביעו לאחד המועמדים. אלו כאלו עשו את המוטל עליהם ושמעו בקול רבותיהם וסרו למשמעתם לקיים את לא תסור מכל אשר יגידו לך ימין ושמאל.

"לצערנו ולכאבנו המובן מאליו אינו מובן לכולם. שכן למשל פורסמה קריקטורה איומה במונחים חרדיים שמטרתה לשים ללעג את הציבור הנאמן להוראתם של מרנן ורבנן חברי מועצת גדולי התורה שלא הורו לסרים למשמעתם עבור מי להצביע לראשות עיריית ירושלים ואולי גם מעבר לכך להרהיב עוז ולדבר סרה בעצם החלטתם של גדולי ומאורי ישראל".

"ועל כך גם אם הרצון שלנו לא להיכנס לוויכוחים וספיחיהם איננו יכולים שלא להגיב כלל חציית הקו האדום באותה קריקטורה שמשמעותה הערעור על עצם היכולת לקיים את היחד מחייב אותנו לומר למפרסמי האיור הנורא כי איננו אמורים לבקש רשות מאיש לנהוג כהוראת רבותינו או להתנצל בפני מי שהדבר אינו מוצא חן בעיניו".

"איננו צריכים ציונים מאיש כשם שאיננו מעניקים מצדנו ציונים למי שנשמעים לרבותיהם הם. יש הסברים מובנים הגיוניים ומבוססים לצד הזה של המטבע בו נקטו רבותינו אולם אין אנו צריכים להסברים כי אנו נשמעים לדעת תורה גם בלי סברה בדיוק כשם שאתם נשמעים לדעת תורה המחייבת אתכם".

גם ח"כ ישראל אייכלר, נציג חסידות בעלזא תוקף במאמר מיוחד את האיור: "ברור שזכותו וחובתו של כל מי שהורו לו רבותיו להצביע למשה ליאון לקיים מצוותם, בוודאי שטעמם ונימוקם עמם - ובאותה מידה הפוך.

"נציג 'הליכוד ביתנו' טעה או הוטעה לחשוב שהציבור החרדי הוא עדר של מאה אלף איש שכולם הולכים אחרי שריקת העדרים של עסקנים שסגרו בשם כל ישראל".

"אנו מקווים שראש העיר שנבחר יידע כי אין שום הצדקה להעדיף תושב חילוני בעיר הקודש על פני תושב חרדי ולא רק בשכונות החרדיות. בוודאי שאסור לעירייה ולכל גורם דמוקרטי להצר את צעדיהם ולהגביל את התרחבותם של אנשים חרדים בעיר הקודש ותפארתם".

"ישנם גדולי ישראל שלא הורו להצביע עבור המועמד שלהם, ולא בכדי. כל עצמו של ענין ההשתתפות בבחירות הוא משום ועשית ככל אשר יורוך. מכאן, שכל מי שתוקף את הנמנעים, על ששמעו לדעת רבותיהם ולא הצביעו למועמד 'הליכוד ביתנו', משמיט את הקרקע מדרישתו לשמוע בקול גדולי ישראל".

עם זאת, עיתון "יתד נאמן", שפרסם את הקריקטורה, מפרסם התנצלות. בעמוד השני של העיתון, נכתב: "בקריקטורה שהתפרסמה ביום שישי לא היתה כל כוונה לפגוע באף אחת מהחסידויות המפוארות והכיתובים המובאים אקראיים בהחלט, והננו מתנצלים ע"כ", על החתום 'יתד נאמן'.
יתד נאמן גור בעלזא המודיע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד