י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

התמורה לשחרור מחבלים: בנייה בשכונה חרדית

הממשלה תאשר שלב נוסף בשחרור מחבלים, במסגרת המשא ומתן המדיני • בתמורה, יאושרו בניית 1,700 דירות ברמת שלמה בירושלים

שכונת רמת שלמה. צילום: יעקב נחומי
שכונת רמת שלמה. צילום: יעקב נחומי



שחרור המחבלים נמשך: צוות השרים המצומצם לסוגיית שחרור האסירים הפלסטינים יתכנס הערב (ראשון) בשעה 17:00 לגיבוש רשימה נוספת של 26 אסירים שייצאו לחופשי.

האסירים שישוחררו הינם חלק מ-104 אסירים פלסטינים שישראל התחייבה לשחררם עם פתיחת המשא ומתן עם הפלסטינים.

לפי מקורות בכירים, הרשימה צפויה לכלול שמות יותר משמעותיים מהרשימה ששוחררה בפעימה הראשונה, ואשר מעורבים ברצח. אך הרשימה לא צפויה לכלול אסירים ערבים-ישראלים.

האסירים ישוחררו כ-48 לאחר פרסום הרשימה, בתום פרק הזמן החוקי להגשת ערעורים בנושא. המשפחות השכולות צפויות להגיש עתירות לבג"ץ נגד השחרור, אך הסיכוי שבג"ץ יקבל את העתירות נמוך ביותר.

כאיזון לשחרור, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להורות בימים הקרובים על פרסום מכרזים לבנייה של עד 1,700 יחידות דיור רובם ככולם בשכונה החרדית רמת שלמה בירושלים.

200 יחידות נוספות, מתוכננות להיבנות בגושי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

בעבר גרמה תוכנית הבנייה ברמת שלמה למשבר ביחסי ישראל לארה"ב, בעת ביקורו של סגן הנשיא ג'ו ביידן בארץ.

בעקבות תקרית זו הוקפאו הליכי התכנון של הפרויקט, והם הופשרו רק לאחר שהאו"ם העניק הכרה לפלסטינים בשנה שעברה. אולם עד היום לא פורסם המכרז לפרויקט.

אך נתניהו הודיע לאמריקאים על התוכנית להפשיר את המכרז במהלך פגישתו עם מזכיר המדינה קרי, ביום רביעי שעבר ברומא.

לא לשחרור רוצחים

כדי למנוע המשך השחרורים, יוזמת סיעת הבית היהודי הצעה שתאסור על נשיא המדינה לחון מחבלים.

להצעה סיכוי נמוך לעבור. סיעת הבית היהודי גם הודיעה כי, "שחרור המחבלים בתמורה לזכות המפוקפקת של ציפי לבני להיפגש עם עריקאת חמור ביותר. עם כל הכבוד, עצירת שחרור הרוצחים חשובה אפילו יותר מהצדקת קיומה של לבני בממשלה".

גם בתוך הליכוד קיימת התנגדות למהלך, וסגן שר הביטחון דני דנון (ליכוד) פנה בסוף השבוע לשרי מפלגתו וקרא להם להתנגד לשחרור המחבלים.

"מדובר בצעד חסר אחריות שמסכן את ביטחון אזרחי ישראל", כתב דנון. "שחרור מחבלים ללא תנאי מהווה פרס לטרור ומדרבן את המחבלים הבאים". במכתב מנה דנון את אירועי הטרור האחרונים ביהודה ושומרון, ביניהם רצח סמל תומר חזן ז"ל, שפותה להגיע לכפר פלסטיני; הריגתו של סמ"ר גל קובי ז"ל, שנרצח בחברון ככל הנראה בירי של צלף פלסטיני; ורציחתו של אל"מ (במיל') שריה עופר בחצר ביתו שבבקעת הירדן.

"הפיגועים הללו ועוד מאות אירועים בכבישי יהודה ושומרון התרחשו כשרוח ההסתה מצד ההנהגה הפלסטינית מלבה בעוצמה את הרחוב הפלסטיני, ואבו מאזן אינו פוצה פה נגדה".
מחבלים שחרור בית היהודי קואליציה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד