י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"משבר אמון חריף"

ב'דגל' רותחים על הסיכום בין הליכוד לסמוטריץ': "מעשה נוכלות"

"מכרו את אותה הדירה פעמיים": הח"כים ב'דגל התורה' זועמים על האחראים למו"מ בין הליכוד לציונות הדתית | לטענתם, לסמוטריץ' ניתנה ועדה שעשויה לחבל ולהתנגש בפעילות השוטפת של ועדת הכספים שתחת אחריותו של חה"כ גפני | ח"כ בדגל ל'בחדרי': "מתנהגים כמו נוכלים"

ב'דגל' רותחים על הסיכום בין הליכוד לסמוטריץ': "מעשה נוכלות"
גפני וסמוטריץ' צילום: פלאש 90

בסיעה הליטאית, 'דגל התורה', הופתעו לגלות הבוקר את הסיכום בין הליכוד לציונות הדתית שיקבלו את הוועדה למיזמי תשתיות ורפורמות, ויוצאים למתקפה חריפה כנגד התנהלות הליכוד וגם איום מפורש להמשך.

מדובר בוועדה שכיהנה בעבר, וסמכויותיה מתנגשים בפעילות של ועדת הכספים בראשות חבר הכנסת משה גפני. הוועדה תקבל גם סמכויות בנושא התשתיות, אחרי שכבר סוכם שאלה יהיו בוועדת הפנים בראשות יעקב אשר.

ב'דגל' רותחים על התנהלות הליכוד, חבר הכנסת גפני התבטא הבוקר "זה מעשה נוכלות, לא רואים טעם להמשיך בשיחות המו״מ".

ח״כ בדגל אומר ל'בחדרי חרדים'; "כמו גנבים בלילה הליכוד הלך לציונות הדתית והקימו עבורם את ועדת הרפורמות שתביא התנגשות יום יומית עם ועדת הכספים של גפני. זו לא שותפות, זו לא נאמנות - זה מעשה נוכלות. ואם לא די בכך הבוקר מתברר שגם סמכויות התשתיות הלאומיות שכבר סוכם שיישארו בוועדת הפנים גם את זה הלכו ומכרו לציונות הדתית כמו נוכלים שמוכרים אותה דירה פעמיים".

"אנחנו לא מבינים מה קרה ליריב לוין", מלין חבר הכנסת על התנהלות הליכוד, "זה לא מתאים לו. אם מבחינת הליכוד אפשר לעשות סיבוב נוכלות על יהדות התורה בנושא התפקידים, דברים זוטרים יחסית, אז איך נוכל לתת אמון ולהתקדם לקראת הסכם קואליציוני בעשרות סעיפים עקרוניים שנדרשים בהם אמון הדדי כדי להגיע להסכם שיבשיל לשותפות?".

בתוך כך, במסגרת הצעות לסדר בפתח דיון ועדת הכספים הבוקר, עלה גם נושא הקמת ועדת רפורמות בכנסת הקרובה: ח"כ אחמד טיבי טען: "אני שומע שמקימים ועדת רפורמות בכנסת, הייתה ועדה כזו, היא תפגע בעבודות הוועדות, לכן אני לא מבין מה הרציונל של הקמת ועדה כזו, שתפגע בעבודה הפרלמנטרית ובוועדות סטטוריות, אני מקווה שמי שיכול יעצור את המהלך הזה".

יו"ר הוועדה גפני השיב לדברים: "אני מתכוון לעשות זאת, לא אשתוק, זו פגיעה בעבודת הכנסת, דיברתי עם יועמ"ש הכנסת בנידון, אז היו בעיות מאוד קשות עם כחלון בעניין הזה. יש לי פגישה עם המיועד להיות רה"מ, אני מתכוון את הדבר הזה להעלות, אני לא חושב שאנחנו כיהדות התורה נסכים לזה. זו פגיעה בוועדות הכנסת, שמגיע נושא מהממשלה, זה מגיע לחקיקה או תקנות או דיון, אם זה עובר לוועדה אחרת אז מה המשמעות? הרי הטענה שלנו בכנסת הקודמת היו שכל מה שמגיע משר האוצר מגיע ליו"ר ועדה מטעמו, אז אם יש שר אוצר ויש לו ועדת מילוט, אז מה עשינו בעניין".

בצלאל סמוטריץ הליכוד דגל התורה משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד