י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרשת 'אוצר לאומי': כתב אישום נגד שני חרדים

כתב אישום חמור נגד שני חרדים מירושלים, הנאשמים כי סייעו להונות את צה"ל והביטוח הלאומי • וכמה הנזק לביטוח הלאומי?

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד אביעד דוויק, הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד יהודה קרייטמן, תושב ירושלים בן 28, ונאשם נוסף, בן 27, בגין קשירת קשר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, הנאשמים הדריכו חיילים או בחורים המיועדים לגיוס (מלש"בים) כיצד להציג מצגי שווא בפני פסיכיאטרים על מנת שיוכלו לקבל מהם אישורים רפואיים, אותם יוכלו להציג בפני הצבא בכדי שהצבא יפטור אותם משירות צבאי.

בחלק מהמקרים, זייפו הנאשמים חוות דעת של פסיכיאטרים שונים ונתנו אותן לחיילים או למלש"בים כדי שיציגו את המסמכים המזויפים בפני גורמי הצבא הרלוונטיים.

שלושה חרדים עצורים בפרשת 'אוצר לאומי'

נוסף להדרכה כיצד לרמות את רשויות צה"ל, הנאשמים סייעו לרמות גם את הביטוח הלאומי: הם הציגו מצגי מרמה לביטוח הלאומי ולרשויות הצבא באשר למצב הרפואי (פסיכיאטרי) של אזרחים שונים לשם קבלה במרמה של קצבאות נכות ופטורים משירות צבאי בתמורה לתשלום שקיבלו מהתובעים השונים.

הנאשמים הדריכו תובעים שהגישו טופס תביעה לקצבת נכות לביטוח הלאומי כיצד להציג מצגי שווא בפני פסיכיאטרים שונים ובפני ועדות ביטוח לאומי. הנאשמים הנחו אותם מה לומר ובאיזה אופן להתנהג על מנת שהפסיכיאטרים והועדות ייקבעו שהם חולים במחלת נפש המצדיקה זכאות לקצבת נכות.

בחלק מהמקרים, הנאשמים הצטרפו בעצמם לבדיקות בפני הפסיכיאטרים והועדות והציגו בעצמם מצגי שווא לגבי התובעים. לעיתים עשו זאת תוך שהם מוסרים שמות בדויים ומתחזים לאנשים אחרים. כמו כן, בחלק מהמקרים, זייפו הנאשמים חוות דעת של פסיכיאטרים שונים ונתנו אותם לתובעים כדי שיצרפו את המסמכים המזויפים לטופס התביעה.

במקרים רבים, בשל מצגי השווא השונים, טפסי התביעה הכוזבים, חוות הדעת המזויפות והכוזבות, קבעו הועדות לתובעים קצבת נכות חודשית ובחלק מהמקרים קבעו הועדות כי התובעים זכאים לקצבת נכות רטרואקטיבית.

עד היום הנזק שנגרם לקופת הביטוח הלאומי הוא 483,315 ש"ח. סך הנזק שעתיד היה להיגרם לקופת הביטוח הלאומי כתוצאה מעבירות המרמה מסתכם לפחות ב- 6,797,553 ש"ח.
הביטוח הלאומי כתב אישום פטור צהל מרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד