י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

חוזרים לריצוף 'של פעם': אריחי בטון מעוטרים

זוכרים את אריחי הבטון המעוטרים של פעם? • יחד עם תקרות גבוהות וחלונות עץ, הם אפיינו את הדירות שנבנו בארץ בעבר • הקסם חוזר

צילום אילוסטרציה: מנחם עוז
צילום אילוסטרציה: מנחם עוז





במשך עשרות שנים השימוש באריחים כאלו כמעט ונעלם, והנה, בתקופה האחרונה הם חוזרים. כיום ניתן למצוא אותם ברוב חנויות הריצוף והקרמיקה. לשמחתי הרבה הם נמצאים במגוון גדול של צבעים ודוגמאות, ובדרך כלל גם אפשר להזמין דוגמאות שונות בצבעים שונים, לפי הטעם והחשק. אפשר לשלב בין אריחים בצבעים שונים ובדוגמאות שונות וליצור אווירה צבעונית, חמה ואישית מאוד.

הנה כמה אפשרויות כאלו:

בית שרוצף כולו באריחי בטון בצבע ירקרק. את אזור הכניסה רצפנו בשטיח ענק, ובו מגוון גדול של אריחים, שבהם השתמשנו בצורה אקראית, ללא סדר מסוים:




בדירה זו היינו יצירתיים: הזמנו אריחי בטון מעוטרים בצירוף צבעים לפי ראות עיננו – בחרנו בירוק ובחרדל. יצרנו מאריחים אלו שטיח גדול במבואה לבית. שימו לב – לשטיח עשינו מסגרת בדוגמא שונה, בצבעים דומים, ובאריחים של המסגרת השתמשנו גם כדי לחפות את חלקו התחתון של ארון המטבח.





גם בחדרי השירותים של דירה זו השתמשנו באותו אריח ויצרנו אתו ועם אריחים חלקים דוגמת שח-מט על הרצפה והקירות. חיפוי הקיר והרצפה באותו אופן יוצר אשליה של גודל בחדר קטן למדי. כל זה נשמע קצת מטורף, אבל התוצאה מהממת...



אפשר להשתמש באריחים אלו גם כחיפוי קיר במטבח: כאן – כשורה צבעונית של אריחים בצבעים ובדוגמאות שונות. ליד הכיריים – השטח המחופה גבוה יותר, כהגנה על הקיר מפני לכלוך:






והנה עוד חיפוי קיר מעל משטח העבודה במטבח. בעלת הבית כאן הייתה נועזת יותר, ובחרה באריחים בצבעים ממש עזים:



עוד משהו נועז למדי, מאריחי בטון - דוגמת שח-מט, הפעם בשחור-לבן:



אפשר גם לשלב שטיח מאריחים מעוטרים אלו ברצפה סטנדרטית יותר, של אריחי גרניט פורצלן. אם דואגים להתאמה טובה בצבעים, מתקבל מראה הרמוני:



לפעמים שטיחים כאלו יכולים גם להדגיש אלמנטים של אדריכלות ועיצוב פנים, כמו למשל השטיח הזה, העוטף עמוד קיים:



החתול נראה מרוצה, לא?

(כל התמונות הן מפרויקטים שבצע משרדי: אורלי ערן – אדריכלות ועיצוב פנים)

עיצוב סטיילינג אורלי ערן ריצוף אריחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד