כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

"נתנו כדור, אולי זה רעל, רוצים להרוג אותי"

נגד תוקפו של הגראי"ל שטיינמן הוגש כתב אישום: "תקיפת רב מכובד והשגת גבול" • השופט האריך מעצרו בתנאי אישפוז בבית חולים פסיכיאטרי • הפרקליט: השגת גבול? הבית בית פתוח • החשוד השתטה בבית המשפט: "אמרו לי כאן שאני עף לחללית. רוצים להרוג אותי שם. אתה רוצה שאני אמות? אני לא מאמין שם לאף אחד ממטר"

הגראי"ל בביתו. צילום: יעקב נחומי
הגראי"ל בביתו. צילום: יעקב נחומי



בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (א), לשלוח לאשפוז כפוי את יהודה אריה לייב פילץ, אברך תושב מודיעין-עילית, החשוד בתקיפת הגראי"ל שטיינמן - עד יום שני הבא.

לאחר מעצרו ביום רביעי בשבוע שעבר, הורה השופט שמואל מלמד לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית בבית החולים אברבנאל. הפסיכיאטר המחוזי הכין חוות דעת ראשונית בעניינו. ביום חמישי הובא החשוד בשנית אל בית המשפט, ונציג המשטרה אמר כי שישה אנשים היו נוכחים במהלך האירוע, וחמישה מהם צריכים עוד להיחקר, וכי להערכתו ביום ראשון בצהרים יוגש כנגד החשוד כתב אישום.

פרקליטו של החשוד, עו"ד עזריאל שאול קרבצוב, אמר אז: "לחשוד יש עבר רפואי נפשי שטופל עד גיל 18 ולאחר מכן לא היה טיפול, לפי מה שאני מבין מהמשפחה. הרופא שטיפל בו לא חי. מה שהיה עם הרב זה תוצאה של מצב נפשי".

השופט הורה אז לשירות בתי הסוהר להעביר את החשוד לבית החולים אברבנאל, וזאת לנוכח העובדה כי "החשוד נמצא במצב פסיכוטי חריף המלווה בהתנהגות מסוכנת לזולת. החשוד נמצא במצב של חוסר שיפוט".

כאמור, היום יהודה פילץ הובא בשלישית לבית המשפט, והשופט החליט להאריך את מעצרו עד ליום שני הבא, א' כסלו. נגד החשוד הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של תקיפת רב מכובד בקהילתו וכן השגת גבול.

"הוא אברך כולל, ללא שום עבר בפלילי"

פרקליטו של החשוד, עו"ד עזריאל שאול קרבצוב, אמר בדיון, כי מרשו כבן 30, ואשתו אמורה ללדת בעוד כשבוע.

"הוא אברך כולל, ללא שום עבר בפלילי, רק פה ושם עבירות אלימות או תקיפה. הרב אהרן לייב שטיינמן מבני-ברק הוא גדול הדור של האשכנזים ולכן הבית שלו זה בית פתוח לציבור וכל יום מגיעים מאות אנשים, לבקש יעוץ וברכה. מה שכתוב בכתב האישום שיש כאן השגת גבול - הבית הינו בית פתוח.

"יש מצב נפשי ידוע בעבר, לא ידענו שיש החמרה. הוא בא לקבל עיצה מהרב לפנות בוקר, הוא פוקד את ביתו של הרב שטיינמן. בעקבות המצב הנפשי הוא קיבל 'הארה' שהרב שטיינמן הוא המשיח בן דוד והמשיב משיח בן יוסף ובתפקידו לגלות את המשיח בן דוד ולכן תפס את הרב שטיינמן וניער אותו".

פרקליטו המשיך ואמר: "גם אם נאמר דבר כזה שהוא נגד הרב שטיינמן, הכוונה שהוא המשיח בן דוד. זה האירוע. יש צו אשפוז כפוי לפי חוק שלא קשור לחוק הפלילי. למה לא ניתן להפריד בין 2 הדברים? שימשיכו לאשפז אותו עד שיאזנו אותו ויקבעו אם ניתן לשחרר אותו ולקבוע אם הוא כשיר לעמוד לדין".

"אני לא מאמין שם לאף אחד ממטר"

החשוד יהודה אריה לייב פילץ, החל לדבר ואמר: "הכניסו אותי לבית חולים פסיכיאטרי, ושם התקיפו אותי אנשים עם רובים שלופים. אם זה מגיע שיהיה כפרת עוונות, לא נראה לי שרוצחים בן אדם בגלל שתקף רב. אם מדינת ישראל לא מזדהה עם הפסק הזה. אני לא מאמין לשום בן אדם".

החשוד אמר: "רצו לתת לי כדור, אולי זה רעל למה שאאמין? אמרו לי כאן שאני עף לחללית. רוצים להרוג אותי שם. אתה רוצה שאני אמות? אני לא מאמין שם לאף אחד ממטר. בסדר אני אמות".

פרקליטו חזר על בקשתו ואמר כי המשיב נמצא בהתקף פסיכוטי, ועל סמך הבקשה ביקש לעצור אותו עד תום ההליכים.

השופט יובל גזית סיכם את הדיון ואמר: "כנגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של תקיפת רב מכובד בקהילתו וכן השגת גבול. עיינתי בבקשה וכן בבדיקה הפסיכיאטרית הראשונית שנערכה למשיב ובהוראת אשפוז כפוי שניתנה על ידי סגן הפסיכיאטר המחוזי האיזורי.

"מן המסמכים ומן ההתרשמות הישירה מן המשיב עולה כי קיים צורך בהסתכלות ומתן חוות דעת פסיכיאטרית. לפיכך ולנוכח החומר הרפואי שהוצג בפני אני מורה על הארכת מעצרו של המשיב עד להחלטה אחרת בתנאי אישפוז בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל. פסיכיאטר המחוזי יפעיל שיקול דעת ויכריע האם להעבירו לבית החולים לחולי נפש בבאר יעקב, וזאת לצורך ביצוע הסתכלות פסיכיאטרית ומתן חוות דעת ביחס לשאלה האם המשיב מסוגל לעמוד לדין והאם היה אחראי למעשיו בעת ביצוע העבירות המיוחסות לו"

"הפסיכיטאר המחוזי יוכל להורות על העברת המשיב לבית המעצר, לאחר סיום הבדיקה, אם יגיע למסקנה שאינו זקוק להמשך אשפוז".

עוד בנושא:

הרב שיינין מעיד: "הצלתי את הגראי"ל מרצח"
הגר"ח מישקובסקי בכה: "גדולי ישראל למשיסה"
בפוניבז' מחו על הפגיעה בגראי"ל שטיינמן • צפו
"הרשע מרושע הזה, סוס בריא, כמעט והרגני"
היום שאחרי • הגראי''ל סובל מכאבים עזים
תוקפו של הגראי"ל נשלח לאברבנאל
המשטרה: "מדובר באדם מסוכן - שתקף"
"אם לא היינו שם, זה היה מסתיים ברצח"
"ארצח אותך" • צעיר מוסת תקף את הגראי"ל
הגראי''ל שטיינמן יהודה אריה לייב פילץ אשפוז בית חולים פסיכיאטרי בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד