כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
להקל על הסבל

כך קנאביס רפואי מסייע לחולי סרטן

קנאביס רפואי משמש כאמצעי טיפול יעיל לחלק מהמתמודדים עם מחלת הסרטן בזכות יכולתו לשכך כאבים, לעודד תיאבון ולהקל על מגוון תופעות הלוואי שמלוות מחלות וטיפולים אונקולוגיים. מסיבה זו, מטופלים המתמודדים עם אבחונים וטיפולים אונקולוגיים בישראל רשאים לקבל רישיון לקנאביס רפואי בהתייעצות עם רופא מתאים ולהעזר במזור שמציעים מוצרי הקנאביס הרפואי המתאימים לטיפול במחלת הסרטן

כך קנאביס רפואי מסייע לחולי סרטן
קנאביס צילום: unsplash

מחלת הסרטן היא אחת מסיבות התמותה הראשונות בישראל. גורמי הסיכון העיקריים למחלה משתנים, אך התוצאה בדרך כלל זהה; סרטן גורם להתפתחות של גידולים מזיקים באזורים שונים בגוף שהסרתם דורשת סדרה של טיפולים מתישים ולעתים אפילו פולשניים שגורמים לעתים רבות לעייפות, כאבים, אובדן תיאבון ורשימה ארוכה של אתגרים נוספים, ובדיוק כאן נכנסת לתמונה יכולת הטיפול המגוונת שמציע צמח הקנאביס.

מחקרים מראים שוב ושוב כבר עשרות שנים שטיפול בקנאביס רפואי יכול לשפר את איכות חייהם של המתמודדים עם אבחונים אונקולוגיים. שימוש אחראי במוצרי הקנאביס הרפואי המתאימים לאבחון שלך יכול לשכך את הכאבים שנוצרים מהמחלה או אלו המתלווים לטיפולים אונקולוגיים. קנאביס רפואי יכול לעזור לך לעודד תיאבון, לסייע עם הירדמות קלה ושמירה על שינה יציבה וארוכה כמו גם לשפר את מצב הרוח הכללי שלך. מחקרים מסוימים אף מראים על סגולתו של צמח הקנאביס לעכב התפתחות דלקות ומחלות שונות בגוף- ביניהן גם סוגים שונים של סרטן. כל המידע כאן:

מה זה קנאביס רפואי

קנאביס משמש אותנו כבר אלפי שנים להכנת תרופות, שמני מרפא ולמגוון צרכים נוספים. הטיפול המסורתי באמצעות קנאביס שימש את אבותינו בעיקר לסיוע במגוון מחלות וסימפטומים, החל מכאבים כרוניים, בחילות, התכווצויות שרירים, בעיות פוריות, נדודי שינה, דלקות שונות ועד גידולים.

הפוטנציאל הרפואי האדיר של הצמח לא שמור לרפואה המסורתית ונפוץ גם בימים אלו, ולמעשה עד שנת 2017 הצטברו מעל 20,000 מחקרים המעידים על ההשפעות הטיפוליות של קנאביס רפואי וקבוצות הרכיבים הפעילות בתוכו, כשקנבינואידים בראשן.

קנבינואידים הם כימיקלים המייצרים תגובות ייחודיות עם קולטנים עצביים בכל גופנו. בזכות הסגולה הייחודית הזו הם מצליחים לווסת את המערכת האנדוקנבינואידית, חלק מרכזי ממערכת העצבים שלנו. המערכת האנדוקנבינואידית משפיעה באופן ישיר על תפקוד המערכת החיסונית, על היכולת להתמודד עם כאבים, על התיאבון, על תחושות חרדה ודיכאון ועוד.

מה זה סרטן

סרטן הוא שם כולל למספר מחלות בהן תאי הגוף באיזור מסוים מתחלקים בצורה לא מווסתת ולעתים אף שולחים גרורות לאזורים נוספים בגוף. המחלה יכולה לגרום לכאבים חמורים, דלקות, פגיעה באיברים פנימיים ואפילו מוות. למעשה, מחלת הסרטן לסוגיה השונים מהווה את אחת מנסיבות התמותה הראשונות בישראל.

סוגי הסרטן השכיחים ביותר הם סרטן הערמונית אצל גברים, סרטן השד אצל נשים, סרטן המעי הגס והחלחולת וסרטן הריאה. גורמי הסיכון לתחלואה העיקריים הם גיל, תורשה, סביבה, חשיפה לחומרים מסרטנים וגורמים התנהגותיים כגון צריכת אלכוהול, טבק ועוד. ישנם מגוון טיפולים קונבנציונליים למחלת הסרטן שמותאמים לסוג הסרטן ורמת ההתקדמות שלו - אך הטיפול בקנאביס רפואי יכול לסייע לכל אדם שאובחן במחלה.

טיפולים קונבנציונליים בסרטן

טיפול בגידולים סרטניים משתנה בין מטופל אחד לאחר בהתאם למידת ההתפתחות של הגידול והמיקום שלו, ולכן ניטור מוקדם ומעקב אחר התפתחות הגידול קריטיים להצלחתו. הטיפולים הקונבנציונליים המקובלים כיום לסוגים השונים של מחלת הסרטן לא פשוטים כלל ויכולים לכלול ניתוח או פעולה כירורגית, הקרנות (רדיותרפיה), טיפול תרופתי מרוכז (כימותרפיה) או טיפול חיסוני (אימונותרפיה), תהליכים מאתגרים שעלולים לעורר מספר תופעות לוואי.

בנוסף לכאבים ולכל סימפטום נוסף שעלול להיגרם ממחלת הסרטן עצמה, הטיפולים הקונבנציונליים במחלה עלולים לגרום לכאבים, אובדן תיאבון, הקאות, בחילות, דלקות, מצבים רגשיים ונפשיים קשים ועוד. כל אלו תסמינים צפויים להם ניתן בדרך כלל טיפול תרופתי נוסף, אך יתכן וקנאביס רפואי יכול להוות אפשרות טובה יותר עבורך.

קנאביס רפואי באונקולוגיה

לקנאביס רפואי יש אפשרות להקל משמעותית על הסימפטומים הנגרמים בעקבות מחלת הסרטן והטיפול בה, לשפר את איכות חייהם של המטופלים במישור הפיזי והנפשי, ובמקרים מסוימים אף להאט את התפתחות הגידול. נוסף על כך, קנאביס רפואי לא מתנגש עם תרופות כימותרפיות הניתנות דרך ציטוכרום, ובניגוד לערוצים תרופתיים נפוצים אחרים המוצעים למטופלים אונקולוגיים, הצמח מציע פתרון טבעי בזכות הרכיבים הפעילים שבתוכו.

צמח הקנאביס מפיק מגוון רכיבים שונים שחוקרים מחלקים לקבוצות, כשהקבוצה הייחודית ביותר היא קבוצת הקנבינואידים שבתוכה נכללים THC ו-CBD. ל-THC יש סגולות שעשויות לשכך כאבים, לסייע עם הירדמות ושינה, להקל על בחילות, לעורר תיאבון ולהשרות אפקט פסיכואקטיבי שיכול לעודד את מצב הרוח. לעומתו, CBD לא מייצר אפקט פסיכואקטיבי ניכר, אך יש לו סגולות אנטי דלקתיות ייחודיות בנוסף לפוטנציאל משמעותי לשיכוך כאבים, ויסות מערכת העצבים וסיוע עם מניפה רחבה של תסמינים.

קנבינואידים מחזיקים ביכולת לווסת שכבה משמעותית של מערכת העצבים שלנו, רובד המכונה: המערכת האנדוקנבינואידית. למערכת האנדוקנבינואידית יש השפעה על רעב, עייפות, מצבי רוח, יכולת התמודדות עם כאב, חיסוניות ומגוון תפקודים פיזיולוגיים נוספים. מחקרים מוכיחים שצריכת קנאביס יכולה אפילו לעכב גם התפתחות גידולים וגרורות ואפילו לעודד אפופטוזיס - מוות מתוכנן של תאים סרטניים[YHL1] . בנוסף לתועלות שמספקים הקנבינואידים, צמח הקנאביס מחזיק עוד קלפים בשרוול.

קנבינואידים הם לא הכלי היחידי באמתחתו של המטופל בקנאביס רפואי - בנוסף אליהם הצמח מייצר גם ויטמינים, נוגדי חמצון, פיגמנטים שונים ובנוסף גם טרפנים: קבוצת מולקולות שמעצבת לצמחים את הניחוחות והטעמים השונים שלהם. נוסף על תרומתם לניחוח והטעם, לטרפנים יש גם רשימה ארוכה של תועלות בריאותיות אשר בני אדם נהנים מהן דרך שמנים ומשחות מרפא כבר אלפי שנים. כל זן ומוצר קנאביס רפואי מחזיק בהרכב שונה של טרפנים וקנבינואידים - ובהתאם לכך גם הפוטנציאל הרפואי יכול להשתנות.

זני קנאביס רפואי מומלצים למטופלים אונקולוגיים

לכל זן ומוצר קנאביס רפואי יש פוטנציאל השפעה שונה על כל מטופל, וכדי למצוא את המועדפים עליכם יתכן ותצטרכו להתנסות ככל הנראה עם יותר מאחד. יחד עם זאת, אנו יכולים להציע לכם להתחיל עם אחד מהמוצרים הבאים בעזרת שימוש בנתונים על מאות אלפי מטופלים בכל רחבי העולם כדי לספק פוטנציאל גבוה לשיכוך כאבים, שיפור חיסוניות, עידוד תיאבון ועוד. רפואה שלמה!

Raphael - רפאל

רפאל הוא מוצר קנאביס רפואי שמופק מזן שפותח במשך שבע שנים ארוכות של מחקר, ברירה ובדיקות קפדניות. הוא פותח בקנדה, בירת הקנאביס הרפואי העולמית, אך שמו הוקדש כמחווה ללא אחר מרפאל משולם, הפרופסור הישראלי שגילה את הרכיבים הפעילים בצמח הקנאביס. רפאל מפורסם בפוטנציאל העשוי לסייע בשיכוך כאבים, עידוד תיאבון ומצב רוח כמו גם הרפיה ניכרת של טונוס השרירים ואפילו סיוע בהירדמות ושינה. רפאל מכיל ריכוז גבוה של לימונן, טרפן שנמצא כבעל סגולות ייחודיות להאטה ואפילו עצירה של התפתחות גידולים סרטניים, אם כי לא נערכו עדיין ניסויים קליניים בבני אדם.

Original GC - אוריג׳ינל ג׳י סי

אוריג׳ינל ג׳י סי מהווה נצר לאחד מזני הקנאביס המפורסמים בעולם, אך עבודת הדיוק שצוות הפיתוח הקנדי שלנו עשה איתו הפכה אותו לפלא משל עצמו. הזן מפורסם כעשוי לסייע בעידוד נמרצות אנרגטית, פוטנציאל שיכוך כאבים ניכר, סיוע עם תחושות בחילה והקאות ובנוסף - עידוד מצב רוח פעיל, מרוכז ומשימתי. כמו רפאל, גם אוריג׳ינל ג׳י סי מכיל ריכוז גבוה של לימונן.

לחצו כאן למעבר לאתר פיס ותלמדו עוד על קנאביס רפואי>>>

* תוכן אתר זה נועד למטרות מידע בלבד, לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי, לאבחנה או לטיפול מקצועי ואינו מחליף אותם. הנתונים באתר אינם תוצאות של מחקרים ו/או ניסויים, ואין להשתמש בהם לכל מטרה שהיא.


קנאביס רפואי מחלת הסרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד