ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מחפשים שלושה אנשים

אוסטרליה: פרס כספי למביא מידע על הפיגועים נגד יהודים

המשטרה האוסטרלית הודיעה כי היא תעניק פרס של מיליון דולר עבור מידע על פיגועים נגד שני מקומות יהודיים בסידני לפני 40 שנה. בלשי המשטרה ממשיכים לחפש מידע, והם מחפשים שלושה אנשים שלדעתם עשויים להחזיק במידע

משטרת אוסטרליה: אילוסטרציה
משטרת אוסטרליה: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

פרס של מיליון דולר הובטח על ידי משטרת אוסטרליה למי שיביא מידע על הפיגועים ב-1982 בקונסוליה הישראלית בסידני ובמרכז יהודי בבונדי. המשטרה תייגה את המקרים כמקרה הטרור הראשון באוסטרליה. המשטרה מחפשת שלושה אנשים שאת תמונותיהם היא פרסמה, והיא מאמינה שלפחות אחד מהשלושה עדיין באוסטרליה.

בדצמבר 1982 התפוצצה פצצה מול הקונסוליה הישראלית במגדלי ווסטפילד, ופצעה מספר אנשים שנפגעו מרסיסים וזכוכית, או כאלה שעפו על פני החדר מעוצמת הפיצוץ. חמש שעות מאוחר יותר פוצץ מטען חבלה בתוך רכב ליד מרכז יהודי של תרבות וספורט שאירח באותה עת ספורטאים.

הפצצה שהתפוצצה בתא המטען של המכונית בבונדי, לא התפוצצה במלואה, ואיש לא נפגע. המשטרה מאמינה כי מכונית התופת נועדה למוטט את הבניין. שתי התקיפות היו קשורות, והמשטרה ראתה בהן פעולות של "טרור בינלאומי המונע על ידי לאומנות פלסטינית".

סגן ראש הממשלה ושר המשטרה פול טול אמר כי הוא מקווה שהפרס בגובה מיליון דולר יהיה "הדחיפה האחרונה" למידע שהם צריכים. "שתי ההתקפות הנוראיות הללו היו פעולות טרור בינלאומיות, ולמרות הנזק שנגרם לקונסוליה הישראלית ולמרכז היהודי, יש לנו מזל גדול שאיש לא נהרג", אמר טול. מהמשטרה נמסר כי הפרס בסך מיליון דולר ישולם לכל מי שיביא מידע שיוביל למעצר ולהרשעת האחראים לפיגוע.

סידני אוסטרליה טרור פלסטיני מכונית תופת פרס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד