כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פרויקט "מגן אור"

היחידה בעולם: מערכת יירוט רקטות במהירות האור תצא לניסוי מבצעי

רפאל וחברת לוקהיד מרטין יחלו לבצע ניסויים ולייצר במשותף מערכת לייזר ליירוט רקטות, מרמגות וכטב"מים | אם הפיתוח יצליח - מדובר יהיה במערכת המבצעית הראשונה בעולם להגנה אווירית באמצעות פגיעה ישירה במטרה במהירות האור

היחידה בעולם: מערכת יירוט רקטות במהירות האור תצא לניסוי מבצעי
מערכת יירוט הטילים ע"י לייזר צילום: משרד הביטחון

לוקהיד מרטין ורפאל חתמו על הסכם שיתוף פעולה הכולל פיתוח, ניסויים וייצור משותף של מערכת הלייזר "מגן אור" בישראל ובארה"ב. הפיתוח העתידי יבוצע על סמך נכסים שפותחו ומפותחים על ידי רפאל, מפא"ת ומשרד הביטחון במסגרת העבודה על מערכת מגן אור (Iron Beam), ויתמקד בפיתוח גרסה של מערכת זו לשוק האמריקני ולשווקים נוספים.

לאחר שנים של השקעה של משרד הביטחון, מפא"ת (המינהל למחקר ופיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) ורפאל, הותנע פרויקט מגן אור. בשנה האחרונה בוצעה סדרת ניסויים שהוכיחה את היכולת האופרטיבית של המערכת. מדובר במערכת נשק לייזר קרקעית רבת עוצמה, הצפויה להיות המערכת המבצעית הראשונה מסוגה בעולם להגנה אווירית נגד מגוון איומים כגון רקטות, מרגמות וכלי טיס בלתי מאוישים, באמצעות פגיעה ישירה במטרה במהירות האור.

"ההסכם מהווה מכפיל כוח עבור רפאל והמשק הישראלי. אנו פועלים כדי להבטיח שלקוחותינו יקבלו את המערכות המתקדמות, האפקטיביות והטובות ביותר. ההסכם ירחיב את סל היכולות והאפשרויות שהחברה יכולה להציע במשותף למגוון לקוחות", מסר מנכ"ל רפאל, האלוף (מיל') יואב הר אבן.

 

הר אבן הוסיף כי "במהלך שלושת העשורים האחרונים רפאל השקיעה עם מפא"ת ומשרד הביטחון במחקר ובפיתוח בתחום הלייזר, מה שהוביל לפיתוח פורץ הדרך של מערכת מגן אור. אנו צופים כי היא תהפוך למערכת המבצעית הראשונה מסוגה, בתחום ההגנה באמצעות לייזר, ומהווה דוגמה מובהקת ליכולות כחול לבן עצמאיות המובילות לשיתופי פעולה אסטרטגיים שיתרמו לשני הצדדים".

מגן אור צפויה להשתלב במערך ההגנה האווירית הרב־שכבתית של ישראל. זהו הפתרון המתאים ביותר מבחינת עלויות, מוכנות לפעולה ויכולת להתמודד עם איומים מתפתחים, במקביל להגנה על תשתיות קריטיות, אתרים אסטרטגיים, כוחות מתמרנים ומרכזי אוכלוסייה.

"בעבודה עם רפאל, הצוות יעזור להביא את היכולת החדשה ומצילת החיים הזו ללקוחות שלנו", אמר מנהל הפעילות הגלובלית בלוקהיד מרטין, פרנק סנט ג'ון. "יכולת זו תשפר את מערכת ההגנה החיונית של ישראל נגד מגוון איומים מהאוויר, עם טכנולוגיית לייזר הנמצאת בחזית החדשנות. אנחנו גאים בקבלת ההזדמנות להרחיב את השותפות של לוקהיד מרטין בהגנה על מדינת ישראל".

"אנו רואים את היכולות של מגן אור כפריצת דרך טכנולוגית, עם אפקטיביות נגד חלק מהאיומים, לרבות רקטות, מרגמות וכלי טיס בלתי מאוישים, גם כשהם מגיעים בכמויות גדולות. המערכת מיועדת לספק הגנה מול איומים מתפתחים בשדה הקרב המורכב של היום, ובכך מחזקת את יכולת ההגנה על העורף הישראלי", הסביר ד"ר רן גוזלי, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת יבשה וים ברפאל.

יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל, סיכם: "אנחנו נכנסים לעידן הלייזר רב-העוצמה, ומצפים להצבתה בשטח של מערכת מבצעית אמינה ויעילה יחד עם השותפים שלנו ברפאל".

מערכת יירוט לייזר רפאל לוקהיד מרטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד