כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לשם סיכול טרור

האיחוד האירופי שוקל לתת למשטרה גישה למידע

האיחוד האירופי שוקל לאפשר לישראל להשתמש באופן מוגבל במידע של סוכנות המודיעין הפלילי האירופי, לצורך סיכול טרור ופשיעה בגדה המערבית. ההסכם עשוי "לכלול 'חריגות קלות' במקרה של איומים מהותיים והצורך להגן על אוכלוסיה אזרחית"

האיחוד האירופי שוקל לתת למשטרה גישה למידע
משל"ט המשטרה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

האיחוד האירופי שוקל לאפשר לישראל להשתמש באופן מוגבל במידע של סוכנות המודיעין הפלילי האירופי, היורופול, לצורך סיכול טרור ופשיעה בגדה המערבית. ראש היחידה לשיתופי פעולה בתחומי אכיפת החוק באיחוד, רוב רוזנברג, תדרך היום (שני) את הוועדה לחירות האזרח, משפט וענייני פנים בפרלמנט האירופי לקראת המגעים עם ישראל להסכם חילופי מידע בין משטרת ישראל והיורופול. לדבריו, ההסכם עשוי "לכלול 'חריגות קלות' במקרה של איומים מהותיים והצורך להגן על אוכלוסיה אזרחית", כך מדווח יהונתן ליס באתר 'הארץ'.

באיחוד הבהירו שההסכם המתגבש כולל, נכון לעכשיו, סעיף שיאסור על ישראל לעשות "כל שימוש במידע שתקבל מאירופה בשטחים שנכבשו ב-1967". אולם לדברי רוזנברג, ההנחיה "צריכה להתאים למציאות המבצעית בישראל. מידע אינו מוגבל טריטוריאלית. זה עניין מורכב".

על פי הדיווח ב'הארץ' הממשלה החדשה תצטרך להחליט אם היא תקדם את ההסכם חרף החרגת ההתנחלויות. עם זאת, לא ברור אם יימצא לו רוב במוסדות האיחוד האירופי על רקע הביקורת נגד פעילות ישראל בשטחים. 

ישראל היא אחת משמונה מדינות במזרח התיכון שהאיחוד מנסה לקדם הסכמים דומים מולן. במקביל לישראל, בחמש השנים האחרונות האיחוד פועל, ללא הצלחה, לקדם הסכמים דומים עם מצרים, אלג'יריה, ירדן, לבנון, מרוקו, תוניסיה וטורקיה.

איחוד האירופי משטרת ישראל הגדה המערבית טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד