כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לעיני התושבים

צפון קוריאה: שני נערים הוצאו להורג על ידי כיתת יורים בגלל צפייה בסרט

נערים, בני 16 ו-17, נורו למוות בעיר הייסן שבצפון קוריאה באוקטובר האחרון. הצמד הואשם במכירת סרטים דרום קוריאניים בכונני USB. הם נורו לצד נער שהואשם ברצח אמו החורגת. תושבים מקומיים מבועתים נאלצו לצפות. "הפשעים רעים באותה מידה"

צפון קוריאה: שני נערים הוצאו להורג על ידי כיתת יורים בגלל צפייה בסרט
חיילים בצבא צפון קוריאה צילום: unsplash

שני בני נוער בצפון קוריאה הוצאו להורג על ידי כיתת יורים לאחר שנתפסו צופים ומוכרים סרטים מדרום קוריאה השכנה. שני הנערים בגילאים בין 16 ל-17, נורו בשדה תעופה לעיני המקומיים המבועתים בעיר הייסן בגבול עם סין, עוד באוקטובר האחרון, אם כי החדשות על מותם התפרסמו רק בשבוע שעבר. נער שלישי באותו גיל הוצא גם להורג על רצח אמו החורגת, התושבים המקומיים אמרו כי "הפשעים היו באותו מידה" אולי מפחד של השלטונות.

שני מקורות שנאלצו לצפות בהוצאות להורג אישרו את מה שקרה לתקשורת האירופאית. אחד מהם אמר: "תושבי הייסן התאספו בקבוצות, הרשויות העמידו את התלמידים בגילאי העשרה בפני הציבור, גזרו עליהם עונש מוות וירו בהם מיד". תקשורת זרה, במיוחד כל דבר שנחשב כ"מערבי", אסורה בהחלט בצפון קוריאה - אשר שוטפת את המוח של אוכלוסייתה כדי לתמוך במשטר השולט.

הוצאות להורג כאלה הן נדירות בצפון קוריאה, אך קורות לעיתים. הרשויות משתמשות בדרך כלל בהוצאות להורג כדי להפחיד אנשים שיתנהגו בצורה בה הם רוצים שיתנהגו. ההוצאות להורג התרחשו כשבוע לאחר שהרשויות קיימו הרצאות פומביות כדי לומר לציבור שהם מתעתדים להחמיר עם פשעים המעורבים בתקשורת זרה, במיוחד מדרום קוריאה המשגשגת והדמוקרטית.

אזרחים שנתפסו צופים בסרט זר יישלחו לעבודת פרך לתקופה, אם ייתפסו שוב, הם יישלחו למחנה עבודה בכלא לחמש שנים יחד עם הוריהם, כי "עליהם לקחת אחריות על חינוך לא תקין של ילדיהם".

במקביל, אם הם ייתפסו מפיצים או מוכרים סרטים דרום קוריאניים, הם יכולים לעמוד בפני עונש מוות, גם אם הם קטינים. גורמים רשמיים שותלים מרגלים בציבור שידווחו על המוכרים למשטרה, אמר המקור.

צפון קוריאה דרום קוריאה סין סרטים USB

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד