י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נערכים לעתיד

למרות ההצלחה: תוקם ועדת חקירה על ההתמודדות מול נגיף הקורונה

ניו זילנד הכריזה על חקירה לגבי תגובת הממשלה לנגיף הקורונה. הממשלה היתה טובה וקפדנית ונחשבה באופן כללי לאחת המצליחות בעולם מול הנגיף. אך ראש הממשלה אמרה כי חקירה תעזור להתכונן למגיפה הבאה

למרות ההצלחה: תוקם ועדת חקירה על ההתמודדות מול נגיף הקורונה
חיסון לקורונה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

ניו זילנד תפתח חקירה רשמית לגבי תגובת הממשלה לנגיף הקורונה כדי שממשלות עתידיות יהיו מוכנות יותר להתמודד עם מגיפות, כך הודיעה ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן. הממשלה הודיעה על ועדת החקירה בראשות האפידמיולוג האוסטרלי פרופ' טוני בלייקלי, שר הקבינט לשעבר הקיה פארטה ושר האוצר לשעבר ג'ון ווייטהד.

החקירה תתחיל בפברואר 2023 ותסתיים באמצע 2024, כך הודיעה ראש הממשלה ארדרן בהודעה לתקשורת. "ועדת חקירה היא הצורה הטובה ביותר של חקירה ציבורית והיא הדבר הנכון לעשות, בהתחשב שמצב החירום של קורונה היה האיום המשמעותי ביותר על בריאותם של ניו זילנדים והכלכלה שלנו מאז מלחמת העולם השנייה", אמרה ארדרן. והוסיפה שבעוד שכל מדינה התמודדה עם הנגיף, לא היתה דרך מסודרת לניהולו.

"עברו יותר מ-100 שנים מאז שחווינו מגיפה בקנה מידה כזה, אז זה קריטי שנרכז מה עבד ומה אנחנו יכולים ללמוד מזה אם זה יקרה שוב". החקירה תבחן את התגובה הכוללת בין פברואר 2020 לאוקטובר 2022, כולל הגדרות המדיניות הנדרשות לבריאות הציבור, כמו גם מה ניתן ללמוד וכיצד ניתן ליישם זאת על כל מגיפה עתידית.

"ניו זילנד חוותה פחות מקרים, פחות אשפוזים ומקרי מוות מאשר כמעט כל מדינה אחרת בשנתיים הראשונות של המגיפה, אך ללא ספק הייתה השפעה עצומה על ניו זילנדים גם כאן וגם מחוצה לה", אמרה ארדרן. התגובה הקפדנית של ניו זילנד לנגיף הקורונה נחשבה באופן כללי לאחת המצליחות בעולם, עם שיעור תמותה נמוך במהלך 18 החודשים הראשונים של המגיפה עד שהחיסונים הגיעו, תוחלת החיים דווקא עלתה בתקופה זו.

ההכרזה מגיעה בזמן שבו המדינה חווה גל של מקרי קורונה עם מעט מאוד הגבלות שעדיין תקפות. ביום שני הודיע ​​משרד הבריאות על 34,528 מקרים חדשים לשבוע, לעומת 27,076 מקרים בשבוע הקודם. בסך הכל היו 2,235 מקרי מוות המיוחסים לנגיף הקורונה בניו זילנד מאז החלה המגיפה.

תומך מרכזי בחקירה הוא האפידמיולוג של אוניברסיטת אוטגו במדינה, פרופ' מייקל בייקר, הוא אמר לתקשורת המקומית שהוא "מאושר מההכרזה". בייקר, שגם קרא לוועדת חקירה ממלכתית, אמר שהחקירה תהיה "הזדמנות מצוינת לכולנו להיות מוכנים טוב יותר למגיפות עתידיות".

חיסון לקורונה פינלנד ועדת חקירה מגיפה ג'סינדה ארדרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד