ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
זו הדרישה

סכסוך עבודה בחברת MAX; מאות עובדים שובתים

הסכסוך שיחול על כ-1,450 עובדים מגיע בעקבות אי-הסכמות בנוגע למענק המכירה, נוכח העברת הבעלות על חברת האשראי MAX לכלל אחזקות | "הבונוס שההנהלה מציעה לנו במסגרת המכירה האפשרית הוא בחזקת לעג לרש, ועל זה לא נעבור לסדר. מי שייקר את שווי החברה אלה העובדים", הבהיר יו"ר מרחב ר"ג בהסתדרות אבי גלילי

סכסוך עבודה בחברת MAX; מאות עובדים שובתים
אילוסטרציה צילום: unsplash

ההסתדרות הודיעה על סכסוך עבודה בחברת האשראי והפיננסים MAX. זאת, בשל פערים משמעותיים בין ההנהלה לנציגות העובדים וההסתדרות בנוגע למענק המכירה – לאור העברת השליטה המסתמנת של החברה לידי כלל אחזקות. הסכסוך יחול על כ-1,450 עובדים ועובדות.

עסקת המכירה של MAX מידי ורבורג פינקוס ל"כלל" נידונה בחודשים האחרונים, והיא עשוי לצאת לפועל בעתיד הקרוב. כמקובל במקרים כאלה של העברת שליטה, מתקיים דיון במענק מכירה לעובדים. עם זאת, במו"מ שנוהל עם ועד העובדים, התברר כי ההצעה שנתנה ההנהלה נמוכה משמעותית מהצפי.

יו"ר מרחב רמת-גן ובני ברק בהסתדרות אבי גלילי הסביר כי "הרצון שלנו היה לקיים הידברות, אבל אחרי שהמהלך עלה על שרטון, לא נותר לנו אלא להכריז על סכסוך עבודה. מה שההנהלה מציעה לנו במסדרת המכירה האפשרית הוא בחזקת לעג לרש, ועל זה לא נעבור לסדר. מי שייקר את שווי החברה אלה העובדים, שעבדו במסירות לאורך שנים, ולכן זה צריך להיות מתורגם במענק. ההסתדרות מגבה ותומכת בעובדים ותלווה אותם במאבקם הצודק".

לדברי יו"ר ועד עובדי MAX רעות פבלוביץ: "אנחנו חושבים שמענק המכירה צריך להיות ראוי ומכובד. בהנהלה הציעו לנו בשלב הזה הצעה מאוד לא-ריאלית – והפער הוא גדול מאוד".

עוד ציינה כי עובדי MAX הם הגורם הישיר לצמיחה שהחברה רושמת בשנים האחרונות, הודות למקצועיותם. "מענק מכירה אינו מותרות או עשיית חסד. הגיע הזמן שההנהלה תחשב מסלול מחדש ותפנים שאין לעסקה הזו זכות קיום ללא תגמול ראוי לעובדים, שהם הנכס הגדול של החברה", סיכמה.

מקס אשראי סכסוך עבודה שביתת עובדים חברת האשראי MAX

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד