י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ב'דירת הזיופים' - תעודת זהות של רב בכיר

בדירת 'תעודות הזהות' בבית שמש, נתפסה תעודתו של רב בכיר מהקהילה החרדית המקומית • חמישה בני אדם נוספים נחקרו בפרשה • המועמד החילוני לראשות העיר - אלי כהן - הגיש תלונה פלילית • כיצד מגיב אבוטבול? • מי הם העצורים עד כה? • ומדוע צריכים ה'קנאים' תחפושות כאשר הם מעוניינים להצביע?

צילום: משטרת ירושלים
צילום: משטרת ירושלים



אחד מבכירי רבני הקהילה החרדית בבית שמש, הינו מבין אלה שתעודת הזהות שלו נתפסה בדירת 'תעודות הזהות' בעיר.

במהלך היום (ראשון), נחקרו חמישה אנשים נוספים, מלבד העצורים משבוע שעבר ביום הבחירות. הנחקרים, תושבי בית שמש, עצורים זה כארבע שעות, ועדיין לא הוחלט האם להביאם מחר להארכת מעצר.

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי בין תעודות הזהות שנתפסו על ידי המשטרה, נמצאה גם תעודת זהות של אחד מרבני העיר הבולטים.

בעקבות מידע מודיעני שהגיע למשטרת ירושלים, נעצרו ביום הבחירות שמונה בני אדם בפרשת תעודות הזהות בבית שמש. למחרת, הוארך מעצרם בשישה ימים. העצורה היחידה בפרשה, שוחררה בתנאים מגבילים.

באשר לעצורים אברהם בילר מירושלים, וכן תושבי בית שמש, אהרן שמואל לונדר, שמעון זיידל, יצחק מנשה רוזנפלד, אברהם וינברג, אברהם איבר ושלמה וולף, אשר עד כה שומרים על זכות השתיקה, עדיין לא הוחלט במשטרה האם להביאם לדיון שני בבית משפט השלום בירושלים, או לשחררם בתנאים מגבילים.

עוד בנושא:
וידאו מבית שמש • חילוני לחרדי: "חזיר"
צפו: מתוסכלי בית שמש מפגינים
פרשת הזיופים בבית שמש: האדמו"ר ביטל ביקורו
תחפושות וזיופים • כך עבדה השיטה בבית שמש
בית שמש: 8 עצורים, כ-200 תעודות זהות נתפסו

לפי הפרטים שעלו עד כה, תעודות הזהות היו פרוסות על השולחנות, כאשר בדירה העליונה נתפסו, "תחפושות", פריטי לבוש, משקפיים, ורשימות של מספרי קלפי ופרטיהם.

לפי חשד המשטרה, חלק מתעודות מזויפות וחלקן ניתנו על ידי בעליהן תושבי העיר במטרה להצביע. יחד עם אחת התעודות, נמצאה תמונת פספורט של אדם אחר, וזו הסיבה לחשד כי חלק מהתעודות מזוייפות.

פרקליטיהם של החשודים עו"ד יאיר גולן ועו"ד שטיינברגר, אמרו כי לא היה מידע על החשודים. "המשטרה נכנסת לדירות, כאשר לפחות 15 איש נמלטו תוך כדי תקיפת השוטרים".

עורכי הדין אף טענו טענה תמוהה, לפיה קנאים המבקשים להצביע מבקשים להתחפש כדי שיוכלו להגיע לקלפיות בלי שקנאים יתנכלו להם.

התעודות שנלכדו. צילום: משטרת ירושליםצילום: התעודות שנלכדו. צילום: משטרת ירושלים
התעודות שנלכדו. צילום: משטרת ירושלים


אלי כהן לא נכנע

עורכת הדין רינה הולנדר, המייצגת את המפלגות הציוניות בבית שמש, הגישה תלונה בתחנת משטרת ישראל בבית שמש, על זיוף בחירות.

מהמטה של אלי כהן נמסר: "אין מדובר בסיפור של בית שמש בלבד. אנו דורשים כי תמוצה הבדיקה ורק כך נדע מה קרה בדיוק בבית שמש. אנו סומכים על המשטרה שתחקור את המקרה של פגיעה בדמוקרטיה ותמצא את הדין עם העבריינים״

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, הגיב ל'בחדרי חרדים' בעקבות הגשת התלונה, "אני מגנה כל כוונה של זיוף וכל נושא שקרוב לזה. מעולם לא עודדתי דברים מסוג זה, גם מבחינה הלכתית זה אסור".

"אבל הצד שכנגד עושה שימוש מופרז ושימוש ציני באותה ידיעה שהמשטרה חוקרת, מחד הם פונים למשטרה וזו זכותם, מאידך אירגנו הפגנה נגד הציבור החרדי כולו כאילו כולם שקרנים ורמאים, וגם קראו קריאות 'חזיר' לעבר אחד החרדים".

"יש פער של כ-1000 קולות, שלא יכול להימחק על ידי תלונות שחלקן הזוייות ולא מציאותיות. המשטרה תעשה את עבודתה, וגם אם יוחלט על קיום הצבעה חוזרת בקלפי או שניים, התוצאות יהיו וודאי ברורות היות ומדובר באיזור חרדי, שבהן לא היה אפילו קול אחד לאלי כהן. מאידך, עליהם להכיר שנבחר ראש עיר מכהן ולהפסיק את המחאה וליישר קו, ונהפוך הוא, במקום ליצור השנאה ושנאה, לתעל את כל הכוחות ולהצטרף לקואליציה רחבה לתועלת התושבים".

"אנו סבורים שמערכת הבחירות הסתיימה בכל בארץ, ויש כאלה שמגודל הכאב, שהשקיעו במשך שנה שלמה מליונים רבים, מתקשים לקבל את החלטת הבוחרים".
בית שמש זיוף בחירות חרדים אלי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד