י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מוכי עץ: זוג יתגרש בגלל הצבעה בבחירות?

הבעל הצביע 'עץ', האישה הצביעה ג', ושלום הבית הופר • השוויגער חששה לגירושין ומיהרה לפנות לייעוץ מקצועי

חגיגות ב'עץ'. צילום: קובי הר צבי
חגיגות ב'עץ'. צילום: קובי הר צבי

הקיטוב בעולם הליטאי הולך וצובר תאוצה: לאחר שאברכים שהצביעו 'עץ' נזרקו מכוללים, ולאחר הוראתו של הגר"ח קנייבסקי לסלק גם 'מלמדים' שהצביעו 'עץ', כעת גלש העימות לתוך הבתים פנימה, והוא מאיים ליצור פילוג ומשבר בין בני זוג ולפרק את התא המשפחתי.

הסיפור הבא אירע לאחר הבחירות: בין בני זוג ליטאי פרץ עימות חריף. הבעל הצביע 'עץ' עבור מפלגת בני תורה המזוהה עם הגר"ש אויערבך, ואילו רעייתו הצביעה עבור רשימת יהדות התורה, בהתאם להוראתם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי. הטונים בבית הלכו והחריפו והמשבר שנוצר כתוצאה מחילוקי הדעות, יצר סכנה ממשית לפירוק הקשר.

אמו של הבעל, שלאוזניה הגיע הסיפור הכאוב, חיפשה במדריך הטלפונים את אחד הקווים החמים המטפלים במשברים בתחומי הנישואין. היא בחרה באקראיות באחד מהם. על הקו היה מיכאל, איש מקצוע בתחום, שברשותו גם קליניקה מקצועית.

האישה קבלה בפניו, כי הוויכוח בין בני הזוג עלול להסתיים בגירושין והיא חוששת מכך.

"האשה", מספר מיכאל המתמחה בטיפול במשברים בזוגות ל'בחדרי חרדים', "שאלה אותי מה צריך לעשות במקרה דנן. הסברתי לה, כי קודם כל צריך לבדוק, האם בין השניים היה עד כה שלום בית והזוגיות הייתה תקינה. כי אפשר בהחלט שהיו ביניהם כבר משברים ותקריות, שהיא - כאמא - לא הייתה מודעת להם, וסיפור הבחירות הוא רק הטריגר או הכיסוי להסלמה שנוצרה. ייעצתי לה להפנות את הזוג לטיפול. מקווה שזה מה שהיא תעשה. קצת קשה להאמין, כי רק על רקע חילוקי דעות באשר לאופי ההצבעה, יפרקו את הבית".
בית גירושין עץ זוג יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד