ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אקדמיה עם התנדבות

סטודנטים חרדים זכו בפרס מעורבות חברתית באוניברסיטה הפתוחה

סטודנטים חרדים זכו השבוע בפרס דיקנית הסטודנטים למעורבות חברתית ועשייה קהילתית של האוניברסיטה הפתוחה לאור מעורבות חברתית משמעותית. - הסטודנט הזוכה יצחק אייזיק כץ: "אני גאה להיות סמל ודוגמא לחרדי המשלב לימוד תורה עם לימודים באקדמיה יחד עם התנדבות מלאה בארגון מציל חיים"

סטודנטים חרדים זכו בפרס מעורבות חברתית באוניברסיטה הפתוחה
תעודת הצטיינות צילום: יח"צ

פרס דיקנית הסטודנטים למעורבות חברתית ועשייה קהילתית של האוניברסיטה הפתוחה, הוענק השבוע לסטודנטים וסטודנטיות שגילו מעורבות חברתית משמעותית. באמצעות הענקת הפרסים וחשיפת הפעילות התנדבותית, מעודדת האוניברסיטה התנדבות בקהילה, קידום מטרות חברתיות וסיוע לאוכלוסיות חלשות. הפרסים והתעודות הוענקו על ידי פרופ' מימי אייזנשטדט נשיאת האוניברסיטה, יחד עם מיכל צנטר דיקנית הסטודנטים ויוכי לוי יו"ר אגודת הסטודנטים.

בין שבעת מקבלי הפרס, בלטו השנה גם שני סטודנטים חרדים באוניברסיטה: יצחק אייזיק כץ ומלכי רוטנר. כץ, סטודנט לתואר שני בתכנית לממשל ומדיניות ציבורית, מתנדב בארגון איחוד הצלה מעל 12 שנה, ומשמש ראש מערך מבצעים של הארגון באזור ירושלים. רוטנר היא, סטודנטית לתואר ראשון בסוציולוגיה והיסטוריה, מייסדת קהילות לנשים חרדיות.

מספר הסטודנטים החרדים הלומדים לתואר ראשון ושני באוניברסיטה הפתוחה, צומח משנה לשנה. כך למשל בשנת הלימודים החולפת, למדו באוניברסיטה הפתוחה 2,945 סטודנטים וסטודנטיות מהציבור החרדי - יותר מאשר בכל האוניברסיטאות האחרות גם יחד. לצד העליה המתמדת במספר הסטודנטים החרדים, גדל מספרם בקרב מקבלי פרסים ותעודות הצטיינות - ושיעור הזוכים החרדים גבוה ביחס לחלקם באוכלוסיית הסטודנטים.

"שיטת הלימודים הגמישה של האו"פ, משתלבת היטב בסדר יומי העמוס ומאפשרת לי לשלב לימודים ועבודה לצד התנדבות משמעותית בקהילה", אומר יצחק אייזיק כץ, זוכה בציון לשבח למעורבות חברתית. "אני גאה לקבל את הוקרת האוניברסיטה ולהיות סמל ודוגמא לחרדי המשלב לימוד תורה עם לימודים באקדמיה יחד עם התנדבות מלאה בארגון מציל חיים".

יוכי לוי, יו”ר אגודת הסטודנטיות והסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה: “מעורבות חברתית זו לא קלישאה, מעורבות חברתית ניכרת מעת לעת, החל ממעשים קטנים לטובת הזולת וכלה בפעולות יזומות שהופכות את החברה שלנו לטובה וערכית יותר".

זאב סקלר, מנכ"ל חברת תלם המלווה את פרויקט שילוב החרדים באו"פ, אומר כי "ההשתלבות של סטודנטים חרדים באו"פ, היא מודל לחיקוי של שילוב חרדים בלימודים אקדמיים איכותיים לצד שמירה על אורח חיים חרדי וחיים בקהילה החרדית. במסגרת הלימודים האקדמיים התובעניים, הסטודנטים החרדים באו"פ מצליחים גם ליישם את הערכים בהם מצטיינת הקהילה החרדית, כמו התנדבות ותרומה לקהילה".

האוניברסיטה הפתוחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד