כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ירי רקטות לעבר ישראל • חיל האוויר תקף

יום לאחר פרסום רשימת המחבלים שישוחררו: בשעות הבוקר נורו מרצועת עזה ארבע רקטות לעבר אשקלון וסביבותיה • אזעקת 'צבע אדום' הופעלה • מערכת 'כיפת ברזל' יירטה את אחת הרקטות • לא היו נפגעים • בתגובה, חיל האוויר תקף משגרים בצפון מערב הרצועה • "זוהו פגיעות מדויקות, כל מטוסינו שבו בשלום" • "צה"ל לא יסבול פגיעה באזרחי ישראל"

צילום פלאש 90
צילום פלאש 90



בתגובה לירי הרקטות לעבר אשקלון הבוקר (ב), מטוס חיל האוויר תקף לפני זמן קצר שני משגרים מוטמנים בצפון מערב רצועת עזה.

דובר משרד הבריאות של חמאס בעזה אישר את התקיפה ואמר שהיא בוצעה ב"אזור ריק". לדבריו, לא היו נפגעים בתקיפה.

מדובר צה"ל נמסר כי "זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם".

"צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו האחריות".

הבוקר (ב), בשעה 5:00 לערך, הופעלה מערכת צבע אדום באשקלון ובחוף אשקלון, בעקבות זיהוי 4 שיגורי רקטות מכיוון רצועת עזה לכיוון אשקלון וסביבותיה.

מדובר צה"ל נמסר כי מערכת כיפת ברזל יירטה את אחת הרקטות, ששוגרה לעבר שטח מאוכלס של מדינת ישראל.

ממשטרת לכיש נמסר כי עד כה לא התקבל דיווח על נפילות בשטחה. ככל הנראה הרקטה נפלה בשטח פתוח. על פי ההערכות, הרקטה שוגרה מאזור בית-לאהיה בצפון רצועת עזה.

צה"ל העביר הנחיה האוסרת על חקלאים לבצע עבודות חקלאיות סמוך לגדר עד להודעה חדשה. חקלאי אשכול אשר אדמותיהם נמצאים סמוך לגבול פונו משדותיהם.

אתמול (ראשון) בשעה 13:15 בצהריים שוגרו שתי פצצות מרגמה מרצועת עזה והתפוצצו בשטח חקלאי פתוח במועצה האזורית אשכול, במרחק של כ-500 מטרים מגדר המערכת. לא היו נפגעים או נזק, והחקלאים הונחו לצאת מהשטים החקלאים.

לפני כחודשיים, סוללת כיפת ברזל בפעם הראשונה מנעה פגיעה ישירה בעיר אילת.

השיגורים לעבר שטח מדינת ישראל, התרחשו שעות ספורות לאחר פרסום רשימת 26 המחבלים הפלסטיניים שישוחררו מהכלא הישראלי בלילה שבין שלישי לרביעי, במסגרת הפעימה השנייה של המחווה לרשות הפלסטינית על רקע חידוש המשא ומתן המדיני.

היישובים על גבול עזה: חייבים שמירה

בתוך כך, נמשך העימות בין ראשי היישובים הסמוכים לגבול עם רצועת עזה לבין שר הביטחון בסוגיית עמדות השמירה הצה"ליות בסביבה.

ביום חמישי הקרוב, יעזוב אחרון החיילים את עמדת השמירה על היישובים הצמודים לגבול עם רצועת עזה. שר הביטחון, משה יעלון סרב לקבל את עמדתם של ראשי הרשויות בקו העימות הדרומי שקבעו כי ההגנה על היישובים הכרחית לתחושת הביטחון של אלפי תושבי החזית.

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, פנה הבוקר, פעם נוספת לשר הביטחון, בדרישה לקיים פגישה דחופה בנושא זה :"ממש ברגעים אלה הגזרה שוב מתחממת. הירי - הוא עובדה קיימת, מנהרות הטרור - הן עובדה קיימת, ניסיונות החדירה - הן עובדה קיימת. לא נוכל לקבל החלטה שגויה זו שמערערת ופוגעת ובביטחון בחוסן התושבים".
כיפת ברזל אשקלון רקטה ירי רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד