כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פרס כפול

יוזמה: מסייעים לחיפוש הנעדרים במירון וניתן לזכות בדירת פאר

מאות נעדרים מדי שנה נמצאים על ידי אנשי יחידת יכ"ל. ההגרלה השנתית על דירה יוקרתית בירושלים של קרן 'עם ישראל חי', תוקדש הפעם למימון מתחם מיוחד שיסייע להם בעבודתם הקדושה. בואו לקחת חלק במיזם חשוב ואולי על הדרך לזכות בעצמכם בפרס הגדול

יוזמה: מסייעים לחיפוש הנעדרים במירון וניתן לזכות בדירת פאר
חיפוש נעדרים צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90

במדינת ישראל יש מדי שנה כמות נעדרים שנעלמים מדי יום במספרים שאיש לא מכיר ומשער. קשיש מבולבל שטעה בדרכו, אישה שחשה לא בטוב או נער שהלך לאיבוד במקום לא מוכר. מי שמוזעק מיד לבוא ולסייע זאת יחידת הכלבנים לישראל – יכ"ל – אותה מוביל בגאווה מייק בן יעקב.

לחצו כאן לסיוע בחיפוש נעדרים ואלי תזכו בפרס הגדול>> 

יחידת הכלבנים לישראל עוסקת בהצלת חיי אדם עם כלבי הצלה והגנה מיוחדים. יכ"ל פועלת במספר תחומים עיקריים כאשר אחד מהם הוא הצלה ואיתור נעדרים. מדובר ביחידה האזרחית המובילה בארץ לאיתור נעדרים והצלת חיי אדם עם כלבי הצלה. לצד הכלבים, מתנדבים מפעילים רחפנים, רכבי שטח, צוללנים, סירות ועוד לאתר את הנעדרים. רק בשבוע אחד מצאו אנשי היחידה 7 אנשים בריאים ושלמים שנעדרו במקומות שונים בארץ.

אבל אחת הבעיות איתן מתמודדת היחידה היא העובדה שאין לה בסיס ממנו היא יכולה לצאת במהירות למשימות באזור צפון הארץ. בדיוק כאן נכנסת לפעולה קרן 'עם ישראל חי' בראשות שמואל סקט.

"לפני שנתיים תרמנו לעסקים שנפגעו מהקורונה, לפני שנה לחקלאים שומרי שמיטה. השנה אנחנו בונים לראשונה בארץ מרכז לחיפוש נעדרים באזור הצפון", אומר מנכ"ל קרן 'עם ישראל חי' שמואל סקט. "כל הציוד של היחידה של מייק נמצא באזור כפר תפוח. כאשר צריך לחפש מישהו באזור הצפון זה לוקח שעתיים הגעה והתארגנות כאשר בחיפוש אחרי נעדרים על דקה היא קריטית להצלת חיים. שעתיים יכול להיות יותר מדי זמן בשביל אדם מבוגר או ילד שהלכו לאיבוד. לשם כך התגייסנו לסייע".

ההחלטה של סקט לתרום את הכספים לטובת יכ"ל הגיעה בעקבות העבודה המסורה אותה עשו בחיפושים אחרי הנער הנעדר מוישי קליירמן, שלצערנו עדיין לא נמצא. "ראיתי מאות מתנדבים המגיעים לסייע והבנתי שצריך לדאוג להם למקום ממנו יוכלו לצאת ואליו יוכלו לשוב בשביל להתקלח, לאכול ולאגור כוחות".

המתחם, שיהיה סמוך למירון, אמור לכלול ארבעה מבנים בהם ישוכנו משרדים, מיטב הציוד הטכנולוגי כולל טרקטורונים ורחפנים וכל התנאים הנדרשים על מנת לתת אספקה וסיוע למאות מתנדבים שיגיעו על מנת לחפש את הנעדרים. כך במקרה של חיפוש אחרי נעדר, יחכו כבר כל הציוד והתנאים כשהם מוכנים. 

"הם לא מקבלים כסף מהמדינה ולכן קרן עם ישראל חי שמחה לתמוך בהם כמה שאפשר", אומר סקט, "אנחנו תמכנו בהם עשרים שנה בסכומים שונים והפעם רוצים לתת להם יותר כי זה הצלת נפשות. לכן החלטנו לבנות את המרכז הזה בצפון, שתהיה להם את האפשרות ואת הכלים למצוא ולאתר את הנעדרים ולהציל חיים".

העלות הכוללת של הפרויקט היא כחצי מיליון שקל והמימון אליה מגיע מקניית הכרטיסים להגרלה על דירה בירושלים. כמדי שנה, זאת השנה החמישית, מקיימת קרן 'עם ישראל חי' הגרלה על דירת יוקרה הצופה אל הר הבית בשווי מיליון דולרים. הכספים שיגויסו מכרטיסי ההגרלה שיקנו הרוכשים ישמשו לטובת בניית המתחם המיוחד לטובת יכ"ל.

כרטיס אחד להגרלה עולה 600 שקלים וכעת גם ניתן במבצע מיוחד לקבל כרטיס נוסף באותו מחיר. בכסף שתשלמו לטובת כרטיס להגרלה תקבלו מצווה גדולה מאוד של סיוע למאות נעדרים מדי שנה בישראל ומי יודע, אולי תשמעו על עוד נעדר שאותר בזכות הכסף שלכם בדירה משלכם בעיר הבירה. אז מהרו ועשו עוד מצווה בתחילת השנה החדשה וקנו כרטיס להגרלה שתעשה רק טוב לכל כך הרבה אנשים.

לחצו כאן לסיוע בחיפוש נעדרים ואלי תזכו בפרס הגדול>> 

עם ישראל חי הגרלת החלומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד