י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עוצרים את שיח השנאה

אירופה נאבקת בשנאה ברשת, אנטישמיות ושנאת זרים

עשרות שרים, תובעים כלליים, מנהיגים דתיים ופעילי זכויות אדם מכל רחבי אירופה משתתפים בוועידת "עוצרים אתשיח השנאה" שיזמו משרד התובע הכללי בבולגריה ואיגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA)

אירופה נאבקת בשנאה ברשת, אנטישמיות ושנאת זרים
הרב מנחם מרגולין, ואיוון גשב, התובע הכללי של בולגריה בוועידה צילום: EJA

שרים ותובעים כלליים מכל רחבי אירופה חברו היום (שלישי) למנהיגי דת בכירים בני דתות שונות, נציגי מוסדות מדינה, ראשי ארגונים לא ממשלתיים, בכירים מהאקדמיה ופעילי זכויות אדם והגיעו לסופיה, בירת בולגריה על מנת לקחת חלק בדיוני הוועידה הראשונה מסוגה תחת הכותרת 'עצרו את שיח השנאה' (Stop Hate Speech).

מטרת הוועידה שיזמו התובע הכללי של בולגריה, איוון גשב ויו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, הינה יצירת פלטפורמה מתמשכת לחילופי רעיונות ושיטות עבודה אפקטיביות שיסייעו למדינות אירופה להתמודד ביעילות עם תופעות גוברות ומתעצמות של שיח שנאה ברשת, אנטישמיות, שנאת זרים, הפליה ופשעי שנאה.

בנאומו בוועידה הדגיש יו"ר ה – EJA, הרב מנחם מרגולין כי: "שיח שנאה אינו קשור רק ליהודים - ואנשים ששונאים לא שונאים רק יהודים. מדובר באנשים אומללים המבקשים להאשים אחרים במצבם. לצערנו כמו בהיסטוריה כך גם ההווה אנחנו נוכחים כל פעם מחדש שמאוד קל לעשות מניפולציות ולשנוא יהודים, אך אותה שנאה יכולה להיות מופנית גם למוסלמים, שחורים, המשטרה, אנשים עשירים וכל אדם אחר ששונה".

הרב מנחם מרגולין, יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה ואיוון גשב, התובע הכללי של בולגריה בפתיחת הוועידה: צילום EJA

הרב מרגולין המשיך וציין כי: "אנחנו צריכים תמיד לזכור שפסי הרכבת שמובילים לתאי הגז הינם התחנה הסופית אליה מובילה השנאה. הדרך להתמודד עם בורות ושיח שנאה היא להקפיד לחיות עפ"י ערכים הפוכים מאלה המפיצים שנאה ועל כולנו חובה להוות לכך דוגמה ולקבל שונות וגיוון בזרועות פתוחות האחריות שלנו היא להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להבטיח שלעולם לא יהיה אפשר להפנות שנאה עצמית כנגד אדם או קבוצה אחרים".

קרן קנול, נכדתה של מיריי קנול, יהודייה בת 85 ששרדה את השואה במלחמת העולם השנייה ונרצחה בביתה בפריז ב-2018 אך ורק בגלל יהדותה, נשאה בוועידה נאום מרגש שבו היא קראה לכל הנוכחים לעשות יותר על מנת להילחם בשנאה ובאנטישמיות המשתוללת ביבשת. בהמשך היום צפוי להתקיים דיון בנושא הגנה על זכויות אדם וכיבוד אתניות ומגדר בהשתתפות פעילים למען מיעוטים.

בכנס משתתפים בין היתר גם התובעת הכללית של רומניה, גבריאלה סקוטאה, התובע הכללי של ליטא נידה גרנסקינה, התובע הכללי של סלובניה דראגו סקטה, התובע הראשי של מדינת צפון ריין וסטפאליה בגרמניה, מרקוס הרטמן, סגנית התובעת הציבורית של סרביה תמרה מירוביץ', סגנית התובע הכללי של אלבניה תומא יאנו, ראש משרד התובע האזורי של אודסה - אוקראינה סרגיי קוסטנקו, תובעים ראשיים מהרפובליקה של סלובקיה, צ'כיה, לטביה ואסטוניה, מומחים ממועצת אירופה, והנהגת משרד התובע הכללי של בולגריה.

אנטישמיות אירופה יהדות אירופה מרכז רבני אירופה הרב מנחם מרגולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד