כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
השירות החשאי קבע

האקרים הקשורים לסין גנבו מיליונים מהטבות קורונה

האקרים הקשורים לממשלת סין הונו את הממשל האמריקני וגנבו מעל 20 מיליון דולר שיועדו לנפגעי מגפת הקורונה. מדובר בכספים שיועדו לסיוע לעסקים קטנים ולתשלום דמי אבטלה. בכיר אחד במשרד המשפטים כינה את המקרה "מסוכן" ואמר כי הוא בעל השלכות חמורות על הביטחון הלאומי

האקרים הקשורים לסין גנבו מיליונים מהטבות קורונה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

האקרים הקשורים לממשלת סין גנבו לפחות 20 מיליון דולר של הטבות סיוע בקורונה בארה"ב, כולל הלוואות לעסקים קטנים וקרנות ביטוח תשלום אבטלה בלמעלה מ-12 מדינות, כך לפי השירות החשאי. גניבת כספי משלמי המסים על ידי קבוצת הפריצה שבסיסה בצ'נגדו הידועה בשם APT41, היא המקרה הראשון של הונאת מגיפה הקשורה לפושעי סייבר זרים בחסות סין, אך עשויה להיות רק קצה הקרחון, כך לפי פקידי אכיפת החוק בארה"ב ומומחי אבטחת סייבר.

הפקידים והמומחים, רובם דיברו באנונימיות בגלל רגישות הנושא, טענו כי חקירות פדרליות אחרות של הונאת מגיפה מצביעות גם הן על האקרים זרים המזוהים עם סין. "זה יהיה מטורף לחשוב שהקבוצה הזו לא ניסתה את כל 50 המדינות", אמר רוי דוטסון, מומחה הונאות מגיפות של השירות החשאי, המשמש גם כמקשר לסוכנויות פדרליות אחרות שחוקרות את הונאות קורונה" לרשת NBC.

השירות החשאי סירב לאשר את היקף החקירות האחרות, ואמר כי ישנן יותר מ-1,000 חקירות מתמשכות, וקבוצת APT41 היא "שחקנית בולטת".

ובין שהממשלה הסינית הפנתה את APT41 לבזוז כספי משלם המסים האמריקאים או פשוט התעלמה, אומרים גורמים אמריקאים רבים בהווה ובעבר, הגניבה עצמה היא התפתחות מטרידה. בכיר אחד במשרד המשפטים כינה את האירוע "מסוכן" ואמר כי הוא בעל השלכות חמורות על הביטחון הלאומי.

"מעולם לא ראיתי אותם מכוונים לכסף ממשלתי", אמר ג'ון הולטקוויסט, ראש ניתוח מודיעין בחברת אבטחת הסייבר Mandiant. "זו תהיה הסלמה". שגרירות סין בוושינגטון לא הגיבה לבקשות לתגובה מרשת NBC.

האקר מתקפת האקרים סין ארה"ב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד